شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   خروج کامل از رکود| ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: الان می‌توانم قاطعانه بگویم تورم امسال حداکثر ۱۶‌درصد خواهد بود و رشد اقتصادی کشور نشان‌دهنده خروج کامل اقتصاد از رکود است. او با بیان این‌که پیش‌بینی ما تورم 25‌درصدی برای ابتدای امسال بود افزود: ولی با دستاوردهایی که حاصل شد در فصل دوم‌ سال 20‌درصد را مبنا قرار دادیم.

   آسمان، پرتأخیرترین شرکت هوایی| براساس آمار «تأخیرات شرکت‌های هواپیمایی» هواپیمایی آسمان در دی، 623 پرواز انجام داده که 334 پرواز با تأخیر 27‌هزار و 812 دقیقه‌ای انجام شد و به این ترتیب عنوان شرکت هواپیمایی با بیشترین تأخیر را به خود اختصاص داد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز 301 پرواز با تأخیر 22‌هزار و 810 دقیقه در این ماه ثبت کرده است.

   دستور 2 وزیر برای تسهیل گشایش ال‌سی داخلی| محمدمهدی رئیس‌زاده رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران از دستور وزرای صنعت و اقتصاد برای تسهیل در گشایش ال‌سی داخلی خبر داد و گفت: در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده، مقرر شد تا میزان وثایق کاهش یابد.

   مجازات 5 بار گرانفروشی 6 ماه تعطیلی| علی مژدهی‌پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اگر گرانفروشی مرتبه اول اتفاق بیفتد میزان جریمه ۲ برابر میزان تخلف گرانفروشی است و مرتبه دوم ۴ برابر و مرتبه سوم ۶ برابر میزان تخلف جریمه و به مدت ۲ هفته پارچه یا تابلو در محل کسب نصب می‌شود. او ادامه داد: اگر در مرتبه چهارم باشد ۸ برابر و اگر در مرتبه پنجم اتفاق بیفتد براساس قانون نظام صنفی تا ۱۰ برابر میزان تخلف جریمه و ۲ ماه پارچه نصب و شش ماه پروانه کسب تعلیق و ۶ ماه هم مغازه تعطیل می‌شود.

   انتشار رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی| براساس جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 25‌میلیون تومان، خودروی تیبا با 56.6 نمره منفی در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن سایپا 131 تولیدی سایپا با 76.6 نمره منفی در رتبه دوم و سایپا 131 تولیدی پارس خودرو با 78.6 نمره منفی در رتبه سوم قرار دارد.

   آخرین وضع شبکه فیبر نوری کشور| باقری‌چناری مدیرعامل اپراتور فیبر نوری درباره اتصال فیبر نوری به منازل و سازمان‌ها گفت: حداقل به 5میلیارد دلار سرمایه احتیاج است و اگر پروژه ایرانیان نت، 8‌سال به طول بینجامد به‌طور متوسط سالانه به 700میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. وی درباره زمان بهره‌برداری نهایی تصریح کرد: بحث ارایه دسترسی فیبر نوری به شرکت‌ها در ‌سال آینده قطعی است.


تعداد بازدید :  216