شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

5 درصد کاهش تلفات رانندگی در راه‌های روستایی

سیدحسین میرشفیع، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: طی 9 ماهه نخست‌سال جاری در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته، تلفات رانندگی در راه‌های روستایی کشور 5‌درصد کاهش یافت. وی با بیان آن‌که‌ سال‌گذشته بر اثر وقوع حوادث رانندگی یک‌هزار و 300 نفر در راه‌های روستایی کشور کشته شدند، اظهار داشت: انتظار ما این بود کاهش تلفات رانندگی در راه‌های روستایی به حدود 15‌درصد برسد.

20 ‌درصد تخفیف گاز برای فعالیت صنایع در بازارچه‌ مرزی ایران و ترکیه

حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت با تأکید بر این‌که صادرات گاز منطقی‌تر از تبدیل آن به برق برای صادرات است، گفت: در بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه مجوز گرفتیم اگر فعالیت‌های تولیدی شکل بگیرد، نسبت به قیمت گاز صادراتی به ترکیه 20‌درصد به آنها تخفیف بدهیم. وی تصریح کرد: البته این تخفیف شامل نیروگاه‌ها نمی‌شود و تنها صنایع شامل این تخفیف می‌شوند.

۴ ‌میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت خام ایران

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این‌که باید سالانه ۵۰۰ حلقه چاه برای حفظ ظرفیت فعلی حفاری شود، گفت: ظرفیت تولید بالقوه نفت خام کشور ۴‌میلیون بشکه در روز است. او افزود: به‌دلیل محدودیت صادرات و کاهش تکلیفی تولید فعلی از این رقم کمتر است اما طبق اهداف برنامه پنجم و ششم توسعه کشور باید این رقم به
 7. 4‌میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

3 مزایده بزرگ فروش املاک بانک‌ها

حسن یمنی، مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) از برگزاری 3 مزایده بزرگ فروش املاک بانک‌ها تا پایان‌سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تا پایان اسفندماه یک مزایده اختصاصی برای املاک بانک صادرات، یک مزایده سراسری برای املاک تمام بانک‌ها و یک مزایده برای املاک مازاد بانک کشاورزی برگزار شود. به‌گفته او، پاکت‌های مربوط به این مزایده روز 24‌اسفند ماه‌سال جاری ساعت 10 صبح بازگشایی می‌شود.


تعداد بازدید :  209