شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
تجمع تعدادی از دانشجویان در صحن دانشگاه شيراز
ناهار دانشگاه 240 دانشجو را مسموم کرد

شهروند| 240 دانشجو پس از خوردن كباب آلوده در خوابگاه دانشجویی شيراز، روانه بيمارستان شدند. ظهر روز دوشنبه دانشجويان دانشگاه شيراز وقتي ناهار کباب کوبیده دانشگاه را خوردند، نمي‌دانستند كه چند ساعت بعد راهي بيمارستان خواهند شد. هنوز چند ساعتي از خوردن ناهار در اين دانشگاه نگذشته بود كه مسئولان متوجه شدند حال يكي از دانشجويان بد و دچار مسموميت شده است. درحالی‌که دخترجوان تحت معاینات اولیه تیم پزشکی قرار گرفته بود چندين دانشجوي ديگر نيز دچار مسموميت شدند. ساعت 22:28 دوشنبه 11 اسفندماه پس از تماس با مرکز اورژانس 115 شیراز بلافاصله 8 آمبولانس به همراه یک اتوبوس آمبولانس عازم خوابگاه دانشجویان شیراز شدند. با حضور عوامل اورژانس تعداد دانشجوياني كه مسموم شده بودند به 86 نفر رسيده بود كه مشخص شد ناهار دانشگاه مسموم بوده است.
مهین علیپور مدیر روابط‌عمومی اورژانس کشور درباره جزییات این مسمومیت غذایی به خبرنگار «شهروند» گفت: «دوشنبه‌شب گذشته در پی تماس مسئولان خوابگاه ایلام با اورژانس، مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانشجویان، بلافاصله عوامل اورژانس به محل حادثه رفتند. با حضور اورژانس در محل مشخص شد كه 82 نفر از دانشجویان در پی خوردن غذای ‌آلوده (کباب کوبیده)   دچار مسمومیت شده‌اند. بلافاصله اقدامات لازم انجام شد و در نهايت 16 نفر از این دانشجويان توسط تکنسين‌های اورژانس در محل درمان شدند اما 70نفر از آنها برای ادامه درمان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند و در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.»
به گفته علی‌پور تیم بهداشتی وزارت بهداشت در محل برای نمونه‌برداری غذای آلوده حضور پيدا كردند تا علت اصلي اين مسموميت غذايي را ريشه‌يابي كنند. در پي اين مسمومیت شدید غذایی درحال حاضر دانشجویان دانشگاه شیراز در شرایط نامناسبی به سر می‌برند‌ و در چند نقطه از دانشگاه تجمع نیز اتفاق افتاده است. به گفته برخی رسانه‌ها در 2 روز گذشته حدود ۱۹۰ نفر از دانشجویان دختر و ۵۰ نفر از دانشجویان پسر دچار مسمومیت شدید شده‌اند.
همچنين تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در واکنش به اتفاقات رخ داده بیانیه‌ای صادر کردند که در آن دانشجويان به وضعيت بد دانشگاه شيراز اعتراض كرده‌اند و خواستار دلجویی از عموم دانشجویان به‌خصوص دانشجویان مسموم و همچنين برخورد با خاطي اين حادثه شدند. هم‌اکنون نیز تعدادی از دانشجویان در صحن دانشگاه تجمع کرده‌اند. اين دانشجويان كه از وضعيت دانشگاه راضي نيستند نسبت به اين موضوع اعتراض خود را اعلام كردند.
مسمومیت غذایی 300 نفر از دانشجویان دانشگاه  جهرم
اين حادثه اولين حادثه مسموميت غذايي در دانشگاه‌ها نيست. روز چهارم آذرماه امسال دانشجويان دانشگاه جهرم نيز به خاطر مسموميت غذايي راهي بيمارستان شدند. آن روز 300 نفر از دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم به دلیل مسمومیت غذایی روانه بیمارستان شدند. طبق شنیده‌ها این مسمومیت غذایی که در اثر مصرف غذای سلف در دانشجویان ایجاد شده بود حامل ویروسی مسری بود و مسئولان دانشگاه اقدام به ضدعفونی کردن فضای خوابگاه‌ها کرده‌اند. فرداي آن روز بیش از پانصد‌نفر از دانشجویان با تجمع جلوی معاونت آموزشی این دانشگاه به این حادثه اعتراض کردند و ضمن اعتصاب غذا سرکلاس‌ها حاضر نشدند. همچنين جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان استان و جهرم و تعدادی از دانشجویان معترض در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و فرماندار جهرم در دانشگاه دولتی این شهرستان حضور يافت. وي به دانشجویان اطمینان داد که امنیت را در دانشگاه را برقرار کنند.


تعداد بازدید :  86