شماره ۳۱۹۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
سیصد و هشتادمین روز نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه
در جنایت بیت لاهیا 78 نفر به خاک و خون کشیده شدند

[راضیه زرگری] در تداوم نسل‌کشی غیرنظامیان در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، درحالی‌که جنایت‌های ارتش اسرائیل وارد سیصد و هشتادمین روز خود شد، جنگنده‌های اشغالگران صهیونیست، جنایت هولناک دیگری را در «بیت لاهیا» مرتکب شدند که به نوشته سی ان ان دست‌کم 87 فلسطینی را شهید و ده‌ها تن دیگر مفقود کرد. به نوشته سی‌ان‌ان در «جبالیا» نیز، تانک‌های اسرائیل با نفوذ به بزرگ‌ترین اردوگاه پرجمعیت آوارگان فلسطینی در نوار غزه، بمباران خانه‌ها و پناهگاه‌های غیرنظامیان برای شانزدهمین روز متوالی ادامه داشت.
العربیه نیز نوشت ارتش اشغالگر در این اردوگاه به شکنجه و دستگیری غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی، اقدام و صدها نفر از آنها را وادار به ترک اجباری محل سکونت‌شان کرده است. همچنین با توجه به تشدید روز افزون حملات صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه، ساکنان فلسطینی که اصرار بر ماندن در خانه‌های خود در این منطقه دارند، از غذا و آب آشامیدنی محروم شده و از ورود و رسیدن کمک‌ها به آنها به‌ویژه در مناطق جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون از سوی مقامات اسرائیلی جلوگیری می‌شود؛ تا جایی که بخش بهداشت و درمان این منطقه با یک بحران ویرانگر و جدی مواجه شده است. ارتش اسرائیل دور جدیدی از عملیات نظامی مجدد خود را در شمال غزه به بهانه سازماندهی مجدد حماس در آنجا آغاز کرده؛ با این حال گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از این است که اسرائیل قصددارد شمال غزه را کاملا خالی از سکنه کند تا با این کار در آینده بتواند دامنه اشغالگری را توسعه دهد. به‌گفته مقامات غزه، صدها هزار فلسطینی در شمال این باریکه با گرسنگی شدید مواجه هستند و حملات اخیر اسرائیل صدها کشته برجای گذاشته است.
سی‌ان‌ان نوشت پس از آنکه مقامات غزه گزارش دادند که اسرائیل در حمله هوایی به بیت لاهیا در شمال غزه، دست‌کم 87 نفر را شهید کرده، سازمان ملل اعلام کرد که کابوس در غزه در حال تشدید است. تور ونزلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح در خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: «شنبه شب ده‌ها نفر در بیت لاهیا در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. هفته‌ها عملیات شدید، منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی و تقریباً کمبود کامل کمک‌های بشردوستانه به مردم در شمال شده است. تیم‌های اورژانس در شمال غزه برای شناسایی بقایای بیرون کشیده شده از زیر آوار ساختمان‌های هدف در بیت لاهیا تلاش می‌کنند. به‌نظر می‌رسد این حملات چندین ساختمان آپارتمانی چند طبقه را مسطح کرده است.» ونزلند گفت: «صحنه‌های هولناکی در نوار شمالی در بحبوحه درگیری، حملات بی‌امان اسرائیل و بحران بشردوستانه رو به وخامت آوارگان در حال رخ دادن است.» این مقام سازمان ملل تأکید کرد که غیرنظامیان باید در هر کجا که هستند محافظت شوند.


تعداد بازدید :  126