شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
مختاباد به لغو کنسرت‌ها اعتراض کرد

شهروند| عبدالحسین مختاباد دیروز در یکصدوسی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به ماجرای لغو کنسرت‌ها با ارایه تذکری در این خصوص گفت: «متاسفانه ممانعت از برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان به‌عنوان یک حرکت غیرمنطقی و ناپسند در حوزه فعالیت‌های هنری، افزایش یافته است. در سال‌های اخیر همگان شاهدند که هنرمندان عرصه موسیقی و سینمای کشور برجسته‌ترین و فاخرترین آثار فرهنگی و دینی را تولید و عرضه کرده‌اند. این‌که نتوانیم زمینه برای برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان که اجرای آنها از قبل برنامه‌ریزی شده را فراهم کنیم بسیار ناپسند است.»
مختاباد با بیان این‌که برخی اتفاقاتی که در عرصه هنر به‌ویژه حوزه موسیقی کشور روی می‌دهد ناپسند است، تأکید کرد: «برخی از کنسرت‌ها پیش از برگزاری لغو می‌شوند و این‌که چند نفر توانایی ممانعت از برگزاری کنسرت موسیقی هنرمندان کشور را دارند، بسیار تأسف‌برانگیز است. در 36‌سال گذشته شاهد تولید و عرضه آثار ارزشمند و فاخر موسیقی و فیلم در کشور بوده‌ایم و این شایسته نیست با هنرمندانی که برجسته‌ترین آثار دینی و فرهنگی را تولید می‌کنند اینچنین برخورد شود.»
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که هیچ تفکری ثبت نمی‌شود مگر با هنر آمیخته شود، گفت: «به‌عنوان مثال واقعه عاشورا با هنر استاد فرشچیان به مردم معرفی می‌شود نه فقط با  فعالیت هیأت‌های سینه‌زنی. انتظار ما از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ضمن حمایت از هنرمندان با افرادی که مانع از برگزاری کنسرت‌های قانونی موسیقی در استان‌های مختلف می‌شوند، برخورد کنند.»
او همچنین خاطره‌ای از زمان امام راحل را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از انقلاب شخصی پیش امام رفته و گفته بود که چرا از رادیو موسیقی پخش می‌شود؟ امام فرموده بودند که شما دوست ندارید بشنوید رادیو را خاموش کنید. حالا هم تعداد معدودی از افراد سلیقه خودشان را به دیگران تحمیل می‌کنند. ما به آنها می‌گوییم که کسی برای شما کارت دعوت نفرستاده که به کنسرت موسیقی بیایید اما افرادی هستند که دوست دارند بیایند و موسیقی بشنوند و شما نمی‌توانید آنها را محدود و موسیقی را ممنوع کنید.


تعداد بازدید :  194