شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
پرسه در بازار

پیراهن‌های ایرانی را با مارک تقلبی گران می‌فروشند
جواد درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: برخی از فروشگاه‌های معروف با گذاشتن مارک تقلبی روی پیراهن‌های ایرانی، آنها را به چند برابر قیمت می‌فروشند؛ به‌گونه‌ای که پیراهن‌های 50‌هزار تومانی ایرانی در فروشگاه‌های برند‌دار به قیمت 140‌هزار تومان فروخته می‌شوند. او افزود:   مدت‌هاست که رکودی در این صنف حاکم شده و با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش تقاضا به احتمال زیاد کسی به دنبال افزایش قیمت کالاهای خود نمی‌رود حتی برخی تولید‌کنندگان پیراهن حاضر شدند پیراهن‌هایی را که 25‌هزار تومان می‌فروختند، به نرخ 15‌هزار تومان بفروشند.

جولان مرغ 8هزار تومانی
قیمت گوشت مرغ تازه که طی یک‌ماه اخیر با روند افزایشی مواجه شد و به کیلویی 8500 تومان هم رسید، باوجود وعده‌های کاهش قیمت و توزیع مرغ منجمد دولتی، همچنان در محور 8هزار تومان می‌چرخد. به گفته عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت جوجه یک روزه دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار است اما تا چند روز آینده  بازار آن متعادل می‌شود، چون قیمت منطقی فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7هزار تومان است.

بهبود قیمت خرید گوجه‌فرنگی از کشاورز
حسین صفایی، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:   اجرای طرح خرید تضمینی گوجه فرنگی پس از 6 روز موجب افزایش قیمت خرید این محصول از کشاورزان از 150 به 500تومان شده است. وی افزود: پس از 6 روز خرید گوجه‌فرنگی توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان خوشبختانه قیمت این محصول افزایش یافته، به‌طوری که کشاورزان دیگر گوجه فرنگی را به مراکز خرید دولت عرضه نمی‌کنند و خودشان محصولشان را به فروش می‌رسانند.

بانک‌ها با پول مردم خانه می‌سازند اما به مردم نمی‌فروشند
بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن با بیان این‌که شرکت‌های اقماری و سرمایه‌گذاری بانک‌ها تخصصی در حوزه مسکن ندارند،‌ گفت: بانک‌های کشورمان بنگاه‌دار شده‌اند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأسیس کرده‌اند و به‌صورت ضربدری به شرکت‌های اقماری خودشان تسهیلات ارایه می‌کنند. بنابراین منابعی باقی نمی‌ماند که به متقاضی واقعی تسهیلاتی برای خرید مسکن ارایه کند. به‌گفته او درحالی تمام منابع مالی بانک‌ها برای ساخت‌وساز از محل سپرده‌های مردم تأمین می‌شود که این خانه به متقاضی واقعی فروخته نمی‌شود.


تعداد بازدید :  162