شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   28‌هزار نفر از طریق بورس صاحبخانه شدند| مطهره مروج، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: با توجه به سرویس ویژه‌ای که از ابتدای ‌سال 89 برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته‌ایم و طرفداران زیادی دارد، 815‌هزار و 488 نفر از این امکان استفاده کرده‌اند و صاحبخانه شده‌اند؛ یعنی اوراقی را که خریداری کرده‌اند، نهایتا منجر به استفاده از تسهیلات مسکن شده است.

   حقوقی‌ها باز هم بورس را تنها گذاشتند| بررسی آمار نشان می‌دهد سهم حقیقی‌ها در خرید و فروش‌های بهمن‌ماه به ترتیب 2. 54 و 8. 56‌درصد و بیشتر از حقوقی‌ها بوده است. در یازدهمین ماه امسال 11‌میلیارد و 836‌میلیون سهم در 951‌هزار دفعه معامله شد که به ترتیب
 3. 8 و 5. 7‌درصد کاهش را به ثبت رسانده و ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم نیز در این مدت به 22895‌میلیارد ریال رسید که 4. 25درصد کاهش را نشان می‌دهد. شاخص کل نیز در دومین ماه زمستان امسال با 845 واحد کاهش نسبت به ماه قبل با 29. 1‌درصد کاهش یافت.

   اولین صندوق پاداش سهامداری از راه می‌رسد| صندوق سرمایه‌گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم «سپاس» به‌عنوان اولین صندوق پاداش، در روز شنبه واحدهای سرمایه‌گذاری خود را براساس مجوز سازمان بورس از طریق بازار سرمایه عرضه می‌کند. این صندوق تحت نظارت سازمان بورس بوده و نوع آن صندوق سرمایه‌گذاری در سهام بوده و ارکان آن شامل مجمع، موسسین، مدیر، متولی و حسابرس است.

  فروش بلوک آلومینیوم ایران| سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان قصد دارد بلوک 96. 19‌درصدی شرکت آلومینیوم ایران را از طریق بورس به فروش برساند. به این ترتیب این شرکت قصد دارد در روز 25 اسفندماه بیش از 121‌میلیون و ‌یک‌هزار و 399 سهم این شرکت را به قیمت پایه هر سهم 845 تومان و به ارزش 102‌میلیارد تومان به فروش برساند. این عرضه به صورت یکجا و نقد بوده و از سوی شرکت کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان صورت می‌گیرد.


تعداد بازدید :  109