شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

بیل‌گیتس بازهم ثروتمندترین شد
لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان منتشر شد و براساس آن بیل‌گیتس همچنان در صدر این لیست قرار دارد، مایکل جردن بسکتبالیست آمریکایی هم به لیست میلیادرها اضافه شده است.  بیل‌گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت، تولید‌کننده نرم‌افزارهای ویندوز، با مجموع ثروت
 2. 79‌میلیارد دلار، درحال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است.  (نشریه فوربس)

هند ماه آینده از ایران نفت نمی‌خرد
هند برای تبعیت از تحریم‌های ایران مجبور است در ماه آتی میلادی تقریبا واردات نفت از ایران را به صفر برساند. هند سعی دارد متوسط واردات نفت خود از ایران را در ‌سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2015 در سطح روزانه 210 تا 220‌هزار بشکه(حدودا 11‌میلیون تن) نگه دارد تا به این ترتیب به مفاد توافق هسته‌ای موقت عمل کرده باشد. براساس این توافق خریداران نفت ایران باید واردات خود را در سطح پایان‌ سال 2013 حفظ کنند. (رویترز)

سرمایه‌گذاری 90‌میلیارد دلاری الجزایر در اکتشاف نفت
شرکت نفت سوناتراک الجزایر قصد دارد 90‌میلیارد و 600‌میلیون دلار طی 5‌سال آینده روی پروژه‌های اکتشاف نفت سرمایه‌گذاری کند. سعید سحنون، مدیرعامل شرکت نفت سوناتراک گفت: حدود 8‌درصد این سرمایه‌گذاری برای انتقال سوخت خواهد بود. وی افزود: این شرکت فعالیت‌های خود در زمینه اکتشاف نفت را افزایش خواهد داد و تا ‌سال 2019 به سالانه 26‌هزار کیلومتر مربع و متوسط 125 چاه در‌ سال خواهد رساند. (رادیو الجزایر)

فرار 100‌میلیارد دلار سرمایه از روسیه
 آنتون سیلوآنف وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: اقتصاد این کشور شاهد فرار 100‌میلیارد دلار سرمایه بوده است که اغلب آن به صورت بدهی شرکت‌های روسیه‌ای به کشورهای خارجی است. طبق آمار بانک مرکزی این کشور جریان خارجی سرمایه این کشور در 2014 به 151.5‌میلیارد دلار رسیده که 2.5 برابر بیش از رقم 2013 است. (فوربس)


تعداد بازدید :  159