شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
معرفی برگزیدگان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

شهروند| 17 پژوهشگر برتر در اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر شدند.
برگزیدگان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سالن اجلاس سران مورد تقدیر قرار گرفتند. «حسن تاجبخش» با طرح احیای طب سنتی و معرفی تاریخ پزشکی و دامپزشکی ایران رتبه اول پژوهش‌های بنیادی، «فو تانگ لیو» با طرح گالکتین‌ها در سلامت و بیماری رتبه اول پژوهش‌های بنیادی، «کلودیوهتز» با طرح توسعه روش‌های درمانی رتبه اول پژوهش‌های بنیادی، «همایون کانونی» با طرح اصلاح و معرفی اولین نخود مقاوم به سرما و یخبندان در ایران رتبه اول پژوهش‌های کاربردی، «آندریاس‌مانز» با  طرح آزمایشگاه روی تراشه فناوری مورد استفاده در شیمی تجزیه و علوم زیستی کاربردی رتبه اول پژوهش کاربردی و «علی اکبر صالحی» با طرح تدوین دانش فنی و ایجاد کارخانه تولید سوخت صفحه‌ای راکتور تهران برای تولید رادیو دارو، «مجید بهمنی» با طرح دستیابی به فناوری انجماد جهت‌دار برای ساخت پره‌های توربین رتبه‌های اول پژوهش‌های توسعه‌ای، «حبیب‌ عمار» با طرح ریاضیات برای تصویر‌برداری و «کازو واتانابه» با طرح استفاده از ذخایر ژنتیکی گیاهی در بیوتکنولوژی در جهت توسعه کشاورزی پایدار و فدریکو‌ روزی با طرح مواد چند فرویی با کاربری دریافت انرژی خورشیدی رتبه‌های دوم پژوهش‌های بنیادی را کسب کردند. همچنین7طرح موفق از محققان ایرانی و خارج از کشور نیز به ترتیب رتبه‌های برتر در پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای را کسب کردند.
فرهادی: جشنواره خوارزمی رشد کرده است
دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، سرمایه‌های فکری و منابع انسانی را موتور محرک توسعه پایدار کشورها توصیف کرد و افزود: این جشنواره که بیست‌وهشتمین دوره آن برگزار شد، برای شناسایی معرفی و تجلیل از محققان علمی و فناوری است. این جشنواره امروز در سطح جهانی مطرح است و حضور 48کشور در این دوره از جشنواره نشان از رشد و بلوغ این رویداد علمی است.
فرهادی با اشاره به نشست توسعه پایدار در این دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعات مبتلا به جهان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. او با تأکید بر این‌که تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در حد یک نمونه است، خاطرنشان کرد: پس از تولید نمونه اولیه لازم است تا به تولید انبوه برسد که این امر در شهرک‌های صنعتی محقق خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  137