شماره ۳۱۹۰ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
شرایط تیم ملی پس از پیروزی ارزشمند مقابل قطر
حال خوب انتقام

فیفادی ماه اکتبر در حالی به پایان رسید که ایران شکست یک بر صفر در شروع بازی با قطر را تبدیل به پیروزی چهار بر یک کرد تا از برد خفیف ازبکستان بهترین استفاده را برده و به صدر جدول رده بندی گروه خود صعود کند. ایران پیش از این با توجه به اینکه گل زده کمتری نسبت به ازبکستان داشت، هم امتیاز با این تیم در رتبه دوم قرار گرفته بود، اما با این برد تفاضل و گل زده را بهبود بخشید و جایگاه نخست متعلق به خود را از شاگردان سرکو کاتانچ پس گرفت. همچنین این برد علاوه بر صدرنشینی، موقعیتی مطلوب را هم نصیب ایران کرد و اختلاف با تیم سوم و چهارم را به 6 امتیاز افزایش داد و حالا ایران از حاشیه دو بازی برخوردار خواهد بود. البته ایران در فیفادی بعدی با کره شمالی و قرقیزستان بازی خواهد کرد و در صورت کسب دو برد در ماه نوامبر، عملا در آستانه صعود به جام جهانی قرار خواهد گرفت. ماه آینده ازبکستان هم دیدار دشواری را با قطر خواهد داشت. در صورت کسب دو برد ایران مقابل قرقیزستان و کره شمالی، ایران 16 امتیازی خواهد شد و می‌تواند 20 مارس با پیروزی مقابل امارات سریع‌ترین صعود ادوار خود را به جام جهانی 2026 آمریکا در ورزشگاه آزادی رقم بزند.
یکی از نکات مهم، این است که پیروزی مقابل قطر به عنوان یکی از برترین تیم‌های آسیا و حفظ شکست‌ناپذیری برابر ازبکستان سبب شده تا ایران به شمار امتیازات خود در رنکینگ فیفا اضافه کند و در حالی که با نتایج خوب سنگال، بیم یک رتبه سقوط تیم ملی در رده‌بندی جهانی وجود داشت، جایگاه نوزدهم خود را احتمالا در رنکینگ این ماه نگه دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تیم ملی ایران احتمالا با 1627.58 امتیاز و تنها 0.4 برتری نسبت به سنگال در رتبه نوزدهم حضور خواهد داشت و با توجه به نتایج ضعیف دانمارک، با اطمینان خود را در میان بیست تیم برتر رنکینگ فیفا خواهد دید. این در حالی است که تیم ملی ایران از فرصت بسیار خوبی برخوردار است تا با جبران اختلاف 8 امتیازی تا تیم ملی آمریکا، جایگاه شانزدهم رنکینگ فیفا را نیز تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی به دست بیاورد.
در تیررس ایران، سوییس، مکزیک و آمریکا قرار دارند و بالاتر از آنها ژاپنی دیده می‌شود که حالا دست‌نیافتنی‌تر از گذشته خواهد بود. برتری ژاپن مقابل عربستان با نتیجه 2-صفر در ریاض و همچنین شکست ناپذیری برابر استرالیا احتمالا سبب خواهد شد تا این تیم به رتبه پانزدهم جهان برسد که موقعیتی استثنایی برای سامورایی ها خواهد بود. البته ژاپن سابقه حضور در رتبه نهم فیفا را هم دارد اما به نظر می‌رسد تا پیش از جام جهانی و با توجه به اختلاف زیاد تا اروگوئه، حفظ همین رتبه پانزدهم، ایده‌آل‌ترین حالت برای تیم هاجیمه موریاسو خواهد بود.


تعداد بازدید :  130