شماره ۳۱۸۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
با حضور رئیس‌جمهور، مقامات لشکری و کشوری و آحاد مردم برگزار شد
تشییع علمدار مقاومت
مردم تهران در بدرقه شهید نیلفروشان سنگ تمام گذاشتند

 پیکر شهید عباس نیلفروشان پس از تشییع در کربلا و نجف، صبح روز گذشته با حضور مقامات لشکری و کشوری و مردم انقلابی و قدرشناس تهران تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر شهید سردار عباس نیلفروشان مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در لبنان که در پی حمله تروریستی هوایی نظامیان صهیونیست به ضاحیه بیروت به همراه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسیده بود، با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و جمع کثیری از هموطنان در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. علاوه بر حضور خانواده سردار شهید نیلفروشان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید سید حمید تقو‌ فر در مراسم تشییع پیکر شهید راه مقاومت حضور یافته بودند.

حضور سردار قاآنی در مراسم استقبال از پیکر شهید نیلفروشان
شامگاه دوشنبه پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم استقبال از پیکر شهید نیلفروشان در فرودگاه مهرآباد حضور داشت. سردار قاآنی همچنین در مراسم تشییع پیکر این شهید حضور یافت. به طوری که مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند. حاضرین در مراسم همچنین با در دست داشتن پرچم حزب الله لبنان و فلسطین، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند. رسانه‌های اسرائیلی، آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای در چند روز گذشته شایعه کرده بودند که سردار قاآنی در بیروت شهید یا مجروح شده و برخی رسانه‌ها حتی اعلام کرده بودند سردار قاآنی دستگیر و بازجویی شده است.

جبهه مقاومت تا نابودی دشمن، کوتاه نخواهد آمد
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تایید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه‌راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با وی ماند. وی افزود: دشمن بداند اگر ما را بکشد، مکتب مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. امروز جبهه مقاومت با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد و تا نابودی دشمن لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: شهادت آرزوی رزمندگان است. دشمن اگر می‌خواهد مکتب آنان را از بین ببرد بداند که با شهادت، مکتب شهدا زنده‌تر می‌شود. وی تصریح کرد: شهید نیلفروشان علمدار سید حسن نصرالله بود. ما با رهبری پیمان می‌بندیم که همانگونه که نماز جمعه اول در تهران به امامت ایشان برگزار شد، نماز جمعه دوم را در بیت‌المقدس و مسجد الاقصی به امامت ایشان با حضور میلیون‌ها رزمنده برگزار خواهیم کرد. با پایان سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد.

سردار فدوی: وعده الهی پیروزی حزب خدا است
سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهید نیلفروشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز میدان و دیپلماسی باهم هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شدند. البته جبهه میدان همواره باز بوده و جبهه دیپلماسی نیز همیشه باز بوده است. وی ادامه داد: عملکرد جبهه مقاومت بی‌نظیر است و کاری که در بیش از یک سال اخیر انجام شده، بی‌نظیر بوده و منجر به تشکیل یک جبهه بزرگ شده است. جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خبیثان عالم تصور می‌کردند ما ذره ذره در جاهای مختلف هستیم، در حالی که کل منطقه، مقاومت شده است. وقتی ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن به عنوان ید واحده عمل می‌کنند، یعنی ما با سرعت در حال حرکت به جلو هستیم. فدوی تصریح کرد: الان فلسطینیان، حزب‌الله و یمن قدرتمند شدند و برای آمریکایی‌ها شاخ و شانه می‌کشند و آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این یعنی هر روز توان جبهه حق مقاومت و انقلاب اسلامی قوی‌تر می‌شود و این حتما به پیروزی ختم خواهد شد. وی افزود: سرزمین‌های اشغالی از سوی صهیونیست‌ها سرزمین‌های کوچکی از لحاظ جغرافیایی محسوب می‌شود و اندازه یکی از استان‌های کوچک ایران هم نیست. اگر اراده کنیم کل صهیونیست‌ها را می‌توانیم از بین ببریم.

اعلام جزئیات مراسم تشییع در مشهد
روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات تشییع پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان را در مشهد تشریح کرد.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بار دیگر مشهدالرضا افتخار دارد میزبان یکی دیگر از بهترین لاله‌های خونین کربلای جبهه مقاومت باشد، از مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد مقدس دعوت شده است ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه ۲۵ مهرماه در مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر یادگار سال‌های ایثار و حماسه، همرزم سید مقاومت و مستشار عالی سپاه پاسداران سردار عباس نیلفروشان که از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برگزاری مراسم وداع و خاکسپاری در اصفهان
همچنین مراسم وداع با شهید در اصفهان، شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۹در امامزاده شاه‌میر حمزه در خیابان سروش و مراسم تشییع و خاکسپاری روز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه از ساعت 8:30 صبح در میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

 


تعداد بازدید :  262