شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
امشب باز شام چی بخوریم؟!

قاطعانه می‌تونیم بگیم که سوال همه مادرا اینه که شب شام چی بخوریم؟ مخصوصا خانم‌های شاغل که وقت لازم و کافی برای پخت یه غذای سالم و عالی‌رو ندارن. نگید که دوای درد، فست‌فوده.
 بله! من میخوام به شما بگم، اینطور نیست. میشه در کمترین زمان ممکن هم غذایی سالم برای اعضای خانواده تهیه کرد. قدیم‌ترا مادرا روشی داشتن به‌عنوان پخت غذاهای تکراری. به این معنی که در طول هفته غذاهای تکراری‌رو درست می‌کردن و کمی هم تغییرش می‌دادن که زیاد تو ذوق نزنه. مثل انواع آبگوشت‌ها و آش‌ها... خب این راه‌حل برای ذائقه متفاوت بچه‌های امروزی و همسراتون قطعا جالب نیس و خسته‌کننده‌است؛ کاری که میشه کرد اینه که برید سراغ فریزر و ازش کمک بخواین! چطور؟! به این صورت که در روز تعطیل کاری‌تون یا اول‌ماه یا روزی که خرید خونه‌رو انجام میدین مقدار زیادی از حبوبات و سبزیجات‌رو بخرین و به‌صورت نیم‌پز فریز کنین و در کنارش از اسپاگتی‌ها و پنیرها و امثال آنها هم می‌تونین استفاده کنین که سریع آماده می‌شن و خوشمزه هستن و غذاتون‌رو به‌جلوه میارن، اینطوری با آشپزی کمی خلاقانه در کمترین وقت می‌تونید به خونواده غذای سالم و خوشمزه بدین.
اینطوری هر ماه می‌دونید چه‌چیزهایی بخرین و با چه هزینه‌ای و این‌که می‌تونین با چیزهایی که می‌خرین یه برنامه غذایی درست کنین و هر کدوم که مورد استقبال بیشتر قرار گرفت‌رو تکرار کنین.


تعداد بازدید :  185