شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
... کاهش دما در شهرهای شمالی

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، با عبور امواج تراز میانی از روی کشور، بارش‌های پراکنده در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و علاوه بر این مناطق در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق رخ خواهد داد. بر همین اساس طی امروز و فردا در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور، ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.
در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت جریانات ناپایدار، بارش برف و باران در استان‌های واقع در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود. در این مدت وزش باد شدید و گرد و خاک در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد و در روز چهارشنبه پدیده گرد و غبار در جنوب غرب دور از انتظار نیست. امروز خلیج فارس و روز چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری، با بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما طی امروز ۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز چهار‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره‌ای نقاط ابری، با بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما ۴ و ۱۵ پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز گذشته با دو عدد افزایش، فرا‌تر از حد مجاز بوده و روی عدد ۱۰۶ قرار گرفته است. ایستگاه‌های فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) با ۱۴۵، پارک قائم (منطقه ۱۸) با ۱۳۰ و دروس (منطقه ۳) با ۱۳۵ به ترتیب آلوده‌ترین مناطق استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند. همچنین ایستگاه‌های پونک (منطقه ۵) با ۶۳، شهرداری منطقه ۱۱ با ۶۸ و شهرداری منطقه ۱۶ با ۷۰ نیز سالم‌ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرمترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  174