شماره ۳۱۸۵ | ۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر
صفحه را ببند
ریشه تفکر صهیونیست ها درباره فتح کشورهای عربی به کجا بر می‌گردد؟
وزیر اسرائیلی: اردن، عربستان، مصر، عراق، سوریه و لبنان هم مال ماست

[عبدالباسط انصاری] به تازگی ویدئویی در رسانه‌ها منتشر شده است که در آن بزالل اسموتریج وزیر دارایی مشهور و افراطی کابینه رژیم صهیونیستی از طرح کشور یهودی سخن می‌گوید و آن را شامل چندین کشور عربی و اسلامی منطقه می‌خواند. سخنانی که یادآور طرح اسرائیل بزرگ و از نیل تا فرات است. پروژه‌ای خطرناک که سران یهود و سرمایه‌داران و سیاستمداران حامی رژیم اسرائیل در پشت آن قرار دارند و بسیاری از محققان و کارشناسان، هدف اصلی تاسیس حکومت و کشور جعلی اسرائیل را تحقق این مسئله می‌دانند. در ادامه نگاهی به سخنان اسموتریج و مبنای پروژه کشور یهودی و اسرائیل بزرگ خواهیم داشت:

اسموتریج درباره تشکل کشور یهودی چه گفت؟
بزالل اسموتریج  وزیر دارایی به شدت افراطی اسراییل  که در مناسک جعلی و حرکات شبه دینی یهودیان  مشارکت دارد و حامی هجوم‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی هست، اخیرا گفته است: «من صراحتا می‌گویم که ما خواهان یک کشور یهودی هستیم که شامل اردن، عربستان سعودی، مصر، عراق، سوریه و لبنان است! من به ترک‌ها می‌گویم که استانبول به‌زودی پایتخت یهودیان خواهد شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر شگفتی‌های ما باشید.» وی پیشتر نیز در همین رابطه گفته بود: «بر اساس آموزه‌های بزرگترین حکمای ما، قرار است اورشلیم تا دمشق گسترش یابد.»

درباره پروژه اسرائیل بزرگ و کشور یهودی
پروژه اسرائیل بزرگ را افرادی چون تئودور هرتزل از تئوری پردازان و نویسندگان یهودی و زمینه سازان تاسیس اسرائیل در اواخر قرن 19و اوایل قرن 20مطرح کردند. وی براساس مبانی یهودیت از تاسیس کشور در ارض موعود سخن گفت که فلسطین تنها بخشی از آن است. هرتزل در این‌باره گفته است: «ارض موعود روی گستره هفت کشور واقع شده در حدّ فاصل نیل تا فرات، از دشت‌های «تورس» تا کرانه‌های حوزه رود «مراد»(عجزمندی) واقع در شمال شرقی «ترکیه» و در جنوب از خطّ «عقبه» تا «بصره» ترسیم شده است. چشم‌پوشی از آن به هیچ وجه ممکن نیست. این یک پیمان است و تا تحقّق آن(تلاش‌ها) ادامه خواهد یافت.»(1)
ارض موعود و پروژه از نیل تا فرات شامل چه کشورهایی است؟
مناخیم بگین از سران سابق اسرائیل درباره گستره ارض موعود اینچنین سخن گفته بود: «دولت اسرائیل همانگونه که در تورات پیش‌بینی شده است، شامل عراق، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، سودان، لبنان، اردن وکویت است».(2) پروژه‌ای که در جهان با عنوان از نیل تا فرات شناخته می‌شود. ریشه این مسئله همانگونه که اشاره شد به مبانی تحریفی تورات بر می‌گردد. در «سِفر پیدایش» یا کتاب اول تورات درباره ارض موعود ادعایی یهود چنین آمده است: «خداوند با ابراهیم پیمان بست و گفت: «این زمین را از رود مصر تا به رود بزرگ، یعنی رود فرات، به تبار تو بخشیده‌ام»

جنگ رستاخیز و کشور یهودی
اخیرا ویدئویی منتشر شد که در آن نتانیاهو از تغییر نام جنگ غزه از شمشیرهای آهنین به جنگ رستأخیر[قیامت] سخن گفت. بسیاری از تحلیل‌گران این سخنان را پروژه نتانیاهو برای حمله مسجدالاقصی و تلاش برای تحقق آرمان‌های یهود در مسئله ارض موعود تعبیر کردند. سخنان اسموتریج به فاصله چند روز پس از نتانیاهو نشان داد که صهیونیست‌ها نگاه به‌شدت ایدئولوژیک و افراطی خود به جنگ با مسلمانان را همچنان حفظ کرده و جنگ غزه برای آنان صرفا یک مسئله نظامی-امنیتی نیست. بر این اساس بعید نیست که صهیونیست‌ها ایده‌هایی برای تکمیل پروژه یهودی‌سازی‌ قدس و زمینه‌سازی‌ جهت تخریب مسجدالاقصی و به راه انداختن جنگ گسترده منطقه‌ای و کشتار گسترده براساس مبانی تحریفی و برتری طلبانه خود داشته باشند. بر این اساس ضروری است دولت‌های مسلمان و بی‌تفاوت و اعراب سازشکار با اسرائیل اقام جدی‌ای برای کنترل صهیونیست‌ها انجام داده و جوامع مسلمان نیز با آگاهی بخشی عمویم و فشار به سران خود در مقابل صهیونیست‌ها به مقابله برخیزند تا نقشه‌های شوم اسرائیل را بر هم زنند.

پی‌نوشت‌ها:
1 و 2- jahannews.com/vdca0uneu49n0u1.k5k4.html


تعداد بازدید :  90