شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
ورزش جهان

برق ورزشگاه پارما قطع شد
پارما به علت پرداخت نکردن هزینه‌های برق ورزشگاه «اینیوتاردینی» اجازه برگزاری مسابقه ندارد. پارما که اکنون سخت گرفتار مشکلات مالی است، طبق تصمیم مسئولان ورزشگاه اجازه حضور و برگزاری بازی خانگی ندارد. شورای شهر پارما وقتی دید مسئولان باشگاه به پرداخت هزینه‌های معوقه بی‌توجهی می‌کنند، ‌چنین تصمیمی اتخاذ کرد.

 مناظره در ویمبلی
4 نامزد شرکت در انتخابات فیفا به شرکت در یک مناظره تلویزیونی دعوت شدند. 2 شبکه تلویزیونی «اسکای» و «بی‌بی‌سی» با ارسال نامه‌هایی به سپ‌بلاتر رئیس فعلی فیفا، علی‌بن‌الحسین نایب‌رئیس اردنی فیفا، میشل فان‌پراگ رئیس فدراسیون هلند و لوییس فیگو بازیکن سابق تیم‌ملی پرتغال از آنها برای شرکت در یک مناظره تلویزیونی با حضور هواداران فوتبال از سراسر جهان دعوت کردند. دایک رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس نیز ضمن استقبال از این برنامه، پیشنهاد کرده مناظره در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار شود.

آسیا و آفریقا، قربانی قطر
تغییر زمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از تابستان به زمستان بر جام ملت‌های آفریقا و آسیا هم تأثیر منفی می‌گذارد. با توجه به این‌که جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای ماه‌های نوامبر- دسامبر برنامه‌ریزی شده، میزبانی جام ملتهای آفریقا یک ماه بعد غیرعملی است. از طرفی کمیته بین‌المللی المپیک همواره نگرانی خود را از برگزاری همزمان این جام با بازی‌های المپیک زمستانی ابراز کرده است. لیگ‌های فوتبال اروپا نیز از مخالفان جدی تغییر زمان جام ۲۰۲۲ قطر هستند. هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که باید در اواخر‌سال ۲۰۲۲ و یا اوایل ۲۰۲۳ برگزار شود، با سرنوشت نامعلومی روبه‌رو است. در این شرایط سران برگزاری لیگ ژاپن هم اعلام کرده‌اند در صورت تغییر زمان سنتی جام جهانی، جی لیگ در نحوه برگزاری دچار مشکل می‌شود.


تعداد بازدید :  132