شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
ششمین جام مورینیو با چلسی
اقتدار آبی زیرباران

شهروند| گمشده، همان جایی که اولین بار رخ نموده بود، پیدا شد؛ زیر سایبان ویمبلی و چتر جام اتحادیه که حفاظی برای جلوگیری از خراب شدن آرزوهای خاص زیر باران معبد فوتبال بود. مورینیو، 10‌سال قبل با غلبه بر لیورپول درفینال جام‌اتحادیه، اولین جام دوران مربیگری خود در انگلیس را به‌دست آورد و حالا پس از گذراندن اولین‌سال دوره دوم حضوردر بریج، آن هم بدون جام قهرمانی، دوباره در فینال جام اتحادیه در ورزشگاه ویمبلی به برتری رسیده؛ آنچه باعث شد پس از 914 روز، عطش کسب جام را فرو بنشاند و یک قهرمانی به ارمغان بیاورد.
مدیون خط دفاعی
شاید خیلی‌ها، دیگو کاستا را ستاره چلسی بنامند اما در این تیم بازیکنی آرام که علاوه بر گل زدن مثل صحنه فینال جام اتحادیه به صورت حریف سیلی نزند هم وجود دارد! کسی مثل تری که در یک صحنه در قالب تهاجمی از هری کین(یک عنصر تهاجمی) توپ ربود و در ادامه گل زد. معجزه خط دفاعی چلسی آن جایی نمایانده می‌شود که صحنه گل تیم به پاری‌سن‌ژرمن با 2 پاس از 2 مدافع و ضربه تمام‌کننده مدافع دیگری به نام ایوانوویچ را به یاد بیاوریم! به‌هرحال علاوه بر تری، کاستا هم گل زد تا مورینیو در پایان بازی بابت کسب سومین جام اتحادیه و ششمین جام دوران حضورش در چلسی از شدت خوشحالی مدام روی زمین سر بخورد و شادی کند. سرمربی پرتغالی چلسی در پایان بازی از این گفت که اگر جام کسب نکند، احساس می‌کند جان خود را از دست خواهد داد! پوچتینو، سرمربی تاتنهام هم تیمش را برتر از رقیب دانست و تاتنهامی‌ها را به خاطر به کار بستن تمام توانشان ستود. «استار» هم جلدی با شادی خاص مورینیو بست و علاوه برتیتر «بازی بچه‌ها» در اشاره به شادی بی حد و حصر بازیکنان آبی‌ها از اصطلاح «کپیتال فان کاپ» (کلمه فان به معنای جالب و بامزه است) به جای «کپیتال وان کاپ(نام تجاری جام اتحادیه انگلیس) استفاده کرد. مورینیو بلافاصله با همسرش که برخلاف فرزندان او، امکان حضور در ورزشگاه را نداشت، تماس گرفت و اول از همه خبر قهرمانی را به او داد.
آمار قهرمان
 تری و دروگبا برای سومین‌بار متوالی برای چلسی در فینال جام اتحادیه بازی کردند و جالب این‌که به جای دروگبای همیشه گلزن در 2 فینال قبلی، این‌بار تری دروازه‌گشایی کرد. /  مورینیو حالا هر 4 فینال داخلی 2 دوره حضورش در چلسی را برده است./  چلسی با این قهرمانی به آستون ویلای دارای 5 قهرمانی رسید وحالا فقط لیورپول دارای 8 تجربه قهرمانی را درجدول افتخارات این جام، بالاتر ازخود می‌بیند./  برای دومین بار در 12 فینال اخیر جام اتحادیه، کم‌تر از 3 گل ردو‌بدل شد./   دروگبا با حضور در دقایق پایانی بازی به رکورد 10 حضور و 8 قهرمانی در فینال‌های ورزشگاه ویمبلی رسید.


تعداد بازدید :  71