شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بين

 قتل مرموز يك خانواده در همدان
شهروند| يك خانواده چهار نفره، قرباني جنايتي مرموز شدند و از سوي افرادي ناشناس به قتل رسيدند. راز قتل اين خانواده كه در كار خريد و فروش گنج بودند، هنوز فاش نشده است.
صبح ديروز دختر جوان  زماني كه برای دیدار خانواده‌اش از آذربایجان‌شرقی راهی همدان شد و خودش را به منزل پدری‌اش در خیابان رکنی، رساند، با جنازه‌هاي خانواده‌اش روبه‌رو شد. اين دختر وقتي هر چقدر زنگ در را به صدا درآورد جوابی نشنیده بود وارد خانه شده بود و پس از ديدن جنازه بلافاصله پلیس را در جریان قرار داده بود. خيلي زود موضوع قتل در دست بررسی قرار گرفت و كارآگاهان جنايي به خانه‌اي که چندین جسد در آن وجود داشت، اعزام شدند. همچنين فرمانده انتظامی و دادستان همدان نيز بلافاصله در محل حضور یافتند. ماموران با ورود به این خانه با جسد چهار نفر مواجه شدند که دو نفر از آنها زن و دو نفر ديگر نیز مرد بودند.
همه افرادی که کشته شده‌اند اعضای یک خانواده بودند. آنها دو برادر، مادر و دختر این خانواده بودند كه به قتل رسیدند. همچنین تحقيقات نشان داد پدر این خانواده چند سالی است که فوت کرده است.
سرهنگ رسول مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان همدان درخصوص اين پرونده گفت: سلاحی که متهم یا متهمان به قتل برای کشتن این افراد به کار برده‌اند، مشخص نبوده و نوع شیء که آنها به وسیله آن کشته شده‌اند در دست بررسی است و تحقیقات وسیع در این زمینه ادامه دارد.
وی گفت: براساس گفته این زن، خانواده وی در امر خرید و فروش گنج و عتیقه‌جات فعالیت داشته‌اند اما همچنان تحقیقات ادامه دارد و امیدواریم با توجه به دلایل موجود هرچه سریع‌تر موفق به شناسایی متهم یا متهمان به قتل و دستگیری آنها شویم.

عوامل اسيدپاشي هشتگرد دستگير شدند
۶ نفر از عوامل اسيدپاشي هشتگرد پس از طي مراحل تحقيقاتي توسط دستگاه قضايي، دستگير شدند.
بازپرس شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان هشتگرد اظهار داشت: اقدام به اسيدپاشي در مورد يک خانم ۳۰ساله به نام با تابعيت افغانستاني رخ داده است و او از ناحيه صورت دچار سوختگي قابل ترميم شده است.
عليرضا مولايي افزود: اين اسيدپاشي به دليل دشمني قبلي در اول اسفند رخ داد که عوامل اسيدپاشي دستگير شدند. وي افزود: در تحقيقات مشخص شد زن جوانی، هماهنگي براي اسيدپاشي را برعهده داشته و مردی ناشناس با دريافت ۶۰‌هزار تومان آن را انجام داده است.
اين مقام قضايي با توضيح اين که متهم اصلي اين اسيدپاشي تابعيت افغانستاني دارد به دليل اين که تحقيقات در مراحل مقدماتي قرار دارد از ارایه توضيحات بيشتر خودداري کرد.

اجرای دومین حکم قصاص در پرونده‌های اسیدپاشی
شهروند|حکم قصاص مرد اسیدپاش که 10‌سال پیش در منطقه مجیدیه تهران جنایت هولناکی را رقم زده بود، ساعت ۹ صبح سه‌شنبه در زندان رجایی‌شهر اجرا می‌شود.
داود روشنایی، پسر جوانی است که به دلایلی واهی و نامعلوم مورد اسیدپاشی قرار گرفت و چشم راست و بخشی از صورتش را از دست داد.
پرونده با شکایت داوود به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران رفت و درنهایت قاضی عزیزمحمدی با توجه به درخواست شاکی مبنی بر قصاص و دریافت دیه، متهم را به قصاص از ناحیه چشم راست و لاله گوش چپ و همچنین پرداخت دیه بابت سایر جراحات محکوم کرد.
پرونده با اعتراض عامل اسیدپاشی به دیوانعالی کشور ارجاع داده شد و قضات دیوانعالی با وجود تأیید حکم دیه، رأی صادره مبنی بر قصاص را نقض کردند اما دادگاه کیفری استان تهران در رسیدگی مجدد به این پرونده باز هم حکم قصاص را صادر کرد.
مرد اسیدپاش که در جلسات دادگاه دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار خود ارایه نکرده بود بازهم به حکم صادره اعتراض کرد اما این‌بار دیوانعالی کشور حکم قصاص را تأیید کرد.
در نهایت اسفندماه ‌سال گذشته آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش موافقت کرد. قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران با تأکید بر اجرای حکم صادره درخصوص پرونده داود روشنایی (قربانی اسیدپاشی) گفت: «رأی قطعی دادگاه باید اجرا شود، هرچند این مسأله مربوط به اجرای احکام است و اگر پزشکی حاضر نیست حکم را اجرا کند باید موضوع به رئیس قوه قضائیه اعلام شود.»
رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران با بیان این‌که این موضوع مربوط به دادستانی است و دادگاه پس از صدور رأی و قطعی شدن آن وظیفه‌ای برای اجرا ندارد افزود: «دیوانعالی کشور از این پزشکان سوال کرده و آنها گفتند که غیر از اسیدپاشی هم می‌شود  چند عصب را قطع کرد. البته پزشکان متعهدی هم هستند که اجرای حکم را قبول می‌کنند.»
در نهایت پس از گذشت نزدیک به 10‌سال از این اتفاق و فراز و نشیب‌های فراوان قرار است ساعت 9 صبح فردا (سه‌شنبه) در زندان رجایی‌شهر حکم دادگاه به اجرا در‌آید. اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش در این پرونده، پس از اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش به آمنه بهرامی که تا پای اجرای قصاص نیز پیش رفت اما درنهایت شاکی رضایت داد، دومین اجرای حکم قصاص در پرونده‌های اسیدپاشی محسوب   می‌شود.
«اگر حکم قصاص اجرا شود، معلوم نیست فردای آن‌چه اتفاقی رخ می‌دهد.» این جمله‌ای است که روشنایی در دیدار با خانواده متهم گفته است.


تعداد بازدید :  162