شماره ۳۱۸۳ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
دومین سخنرانی تصویری شیخ نعیم قاسم پس از ترور سید مقاومت
آوارگان شمال بازنخواهند گشت و افزایش خواهند یافت

 [شهروند] چند روز پس از شهادت سیدحسن نصرالله بود که شیخ نعیم قاسم با حضور در برابر دوربین‌ها، از ادامه مسیر مقاومت و تداوم پایداری در مسیر نبرد با صهیونیست‌ها و دفاع از مردم لبنان و غزه سخن گفت. جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در روزهای ابتدایی شهادت دبیرکل و فرمانده بزرگ حزب‌الله با سخنان خود نشان داد تفکر مبارزاتی و تدبیر و درایت او از راس تا بدنه حزب‌الله جاری است. اکنون شیخ نعیم قاسم در دومین سخنرانی تصویری پس از شهادت شهید نصرالله، از حضور چهره‌های نسل اول و باتجربه حزب‌الله برای جایگزینی فرماندهان شهید خبر داد و با تهدید نتانیاهو از افزایش آوارگان شمال سخن گفت. بخش‌های مهم این سخنرانی به نقل از تسنیم و ایسنا در ادامه ذکر می‌شود:

میراث نصرالله مستحکم است و فرزندان او هراسی ندارند
شیخ نعیم در ابتدای سخنان خود با اشاره به فشارها بر حزب‌الله ابراز کرد: «همه تلاش می‌کنند تا بر ما فشار بیاورند که بترسیم یا نگران شویم اما ما به آنها می‌گوییم که ما فرزندان سیدحسن نصرالله، هرگز نمی‌ترسیم. مقاومت در یک جبهه طولانی قرار دارد که با رژیم اشغالگر مقابله می‌کند. سیدحسن نصرالله میراثی مستحکم از مقاومت را که در جبهه‌های گسترده امتداد می‌یابد، به جا گذاشت.»

طوفان‌الاقصی برهم‌زننده نقشه‌های دشمن صهیونیست
جانشین دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره و عنوان کرد: «طوفان‌الاقصی رویدادی استثنائی و سرآغازی برای تغییر چهره خاورمیانه بود. طوفان‌الاقصی تقابلی بزرگ و مبارک با دشمن و درست‌ترین راه برای تغییر است. هدف رژیم اشغالگر این بود که مقاومت را به شکل کامل از بین برده و ملت فلسطین را نابود کند؛ به‌طوری که مردم فلسطین دیگر قدرت مقاومت و مطالبه حقوق خود را نداشته باشند.»

جنایات اسرائیل با حمایت آمریکا ادامه یافته است
وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در تشدید جنایات اسرائیل و ممانعت از پایان جنگ ادامه داد: «این جنگ نیست، این قتل و کشتن بشریت و ملت‌های آزاده است و همه اینها در چارچوب حمایت نامحدود آمریکا بوده است. آمریکا و بخشی از اروپا شریک تمام این اتفاقات است. ملت فلسطین شکست نمی‌خورند و شایسته آزادی هستند. اگر حمایت آمریکا نبود تجاوز اسرائیل ظرف یک ماه متوقف می‌شد.»

برهم‌زدن نقشه‌های اسرائیل با مقاومت لبنان و قاطعیت ایران
شیخ نعیم قاسم با اشاره به طرح نتانیاهو و صهیونیست‌ها برای سیطره بر منطقه گفت: «ما جبهه لبنان را برای حمایت از غزه و سبک کردن بار آن علیه دشمن صهیونیستی گشودیم و هدف دوم ما دفاع از لبنان و ملت‌مان بود. مگر نتانیاهو نگفته بود که می‌خواهد خاورمیانه جدید بسازد، مگر گالانت نمی‌گفت که ضربه زدن به حزب‌الله درب خاورمیانه جدید را باز می‌کند؟ گالانت اگر می‌تواند وضعیت خودشان را در غزه و لبنان درست کند و بعدا درباره خاورمیانه جدید حرف بزند.»

افتخار به ایستادگی ایران در برابر اسرائیل
شیخ نعیم با اشاره به حمایت ایران از مقاومت و عملیات‌های وعده صادق جمهوری اسلامی افزود: «ایران عزم خود را برای پشتیبانی از مقاومت ثابت کرده و حمایت بزرگی از فلسطین و مقاومت در لبنان کرد و این باعث افتخار آن است... ایران تصمیم می‌گیرد به چه شکلی از مقاومت و مظلومان حمایت کند. اینجا از شکاکان می‌پرسیم که شما چگونه از مردم فلسطین حمایت کردید؟ تاکنون کمکی به مقاومت کرده‌اید؟ این نبرد، نبرد نفوذ ایران در منطقه نیست بلکه نبرد آزادسازی فلسطین است و ایران و سایر نیروهای مقاومت در این جنگ به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند.»

آوارگان شمال بازنخواهند گشت و افزایش نیز می‌یابند
جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به ادعاهای صهیونیست‌ها درباره تضعیف این نیرو و تلاش برای بازگشت آوارگان شمال عنوان کرد: «صدها هزار صهیونیست امروز در ترس و احساس عدم‌امنیت در شمال زندگی می‌کنند. اقتصاد صهیونیست‌ها در شمال نابود شده و وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها از هم پاشیده است. خسارات دشمن در جبهه شمالی بسیار زیاد است اما آنها را اعلام نمی‌کند...اظهارات دشمن درباره آسیب رساندن به امکانات ما کذب است. عملیات ما و درد دشمن به‌خاطر این حملات افزایش یافته است. نتانیاهو می‌گوید شهرک‌نشینان شمال را به منازل‌شان بازمی‌گردانیم اما ما به او می‌گوییم که چند برابر آنها را مجبور به فرار از شمال می‌کنیم. ما دشمن را در هر مکان و زمانی که براساس طرح نظامی درباره آن تصمیم بگیریم، هدف قرار می‌دهیم.»

هماهنگی و اتحاد با نبیه بری و جنبش امل
شیخ نعیم با اشاره به مواضع اخیر نبیه بری دبیرکل جنبش امل و رئیس مجلس لبنان مبنی بر آتش‌بس و روند سیاسی برای انتخاب رئیس‌جمهور، از مورد تأیید بودن این مواضع سخن گفت و در این‌باره عنوان کرد: «ما تحرک سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تحت عنوان آتش‌بس را تأیید می‌کنیم. قبل از آتش‌بس درباره هیچ‌چیزی نمی‌شود بحث کرد. ما به برادر بزرگ‌مان نبیه بری اعتماد کامل داریم. حزب‌الله و جنبش أمل در خوشی و سختی متحد هستند و چه‌کسی از فرزندان امام موسی صدر جز این انتظار دارد؟»

حزب‌الله خلأ رهبری و فرماندهی ندارد
جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به جایگزینی دبیرکل و فرماندهان ارشد این نیرو که به شهادت رسیدند ابراز کرد: «اسرائیل ناراحت می‌شود اگر بداند کسانی که در مسئولیت‌ها جایگزین شده‌اند، از نسل اول حزب‌الله هستند و اطلاعات گسترده‌ای برای جنگ با صهیونیست‌ها دارند... ما هیچ موضع خالی نداریم و رزمندگان حزب‌الله همه مواضع را پر کرده‌اند و با هماهنگی و آمادگی کامل عمل می‌کنیم. همه رهبران و فرماندهانی که به شهادت رسیدند، جایگزین مناسب دارند و هیچ جایی خالی نمی‌ماند. ما همچنین طبق سازوکارهای مناسب، دبیرکل حزب‌الله را انتخاب خواهیم کرد و در آن زمان اعلام می‌کنیم.»

اسرائیل به اهدافش نمی‌رسد/صهیونیست‌ها هیچ پیشروی‌ای نداشته‌‎اند
شیخ نعیم قاسم در پایان عنوان کرد: «اسرائیل هرگز به اهدافش نمی‌رسد و با قدرت، این رژیم را شکست می‌دهیم. ما مقاومت می‌کنیم و اسرائیل سقوط خواهد کرد. تقابل زمینی در جنوب لبنان از یک هفته پیش آغاز شده و دشمن در این عرصه هیچ‌گونه پیشروی نداشته و صهیونیست‌ها وحشت‌زده شدند و اصلا نتوانستند جلو بیایند. شما همانطور که در جنگ جولای 2006 استوار بودید، در این جنگ هم استوار خواهید بود. ما به پیروزی در نتیجه صبر و استقامت شما ایمان داریم.»


تعداد بازدید :  72