شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

۳۲‌ درصد گرانی برق در یک سال

علیرضا دایمی معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش قیمت برق از اول اسفند، گفت: مجلس در بررسی بودجه ‌سال ۹۳ اجازه افزایش ۳۸درصدی را داده بود که با افزایش ۱۰درصدی اخیر تا ۳۲درصد اعمال شده است و هنوز کامل نیست. او افزود: ادامه روند کنونی باعث انباشت بدهی‌های این صنعت می‌شود که در آینده می‌تواند طرح‌های توسعه این صنعت را با مشکل مواجه کند و باید از منابع غیردولتی استفاده کنیم.

۵ ‌میلیارد  دلار پول ایران در چین بلوکه شده است

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران با بیان این‌که منابع دولت در حوزه حمل‌ونقل اعم از هوا، ‌دریا، ‌جاده و ریل بسیار محدود است، گفت: امسال به دولت اجازه داده‌ایم علاوه بر فاینانس ‌سال گذشته، ۳۵‌میلیارد دلار دیگر هم برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی فاینانس کنند. وی با اشاره به سقف جدید ۳۵‌میلیارد دلاری فاینانس، گفت: ۴ تا ۵‌میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های چینی‌ها بلوکه شده است.

2روز دیگر قیمت مرغ ارزان می‌شود

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ از دو  روز آینده خبر داد و گفت: سیر نزولی قیمت مرغ از اواخر هفته جاری شروع شده و تا پایان هفته به کیلویی 7200 تا 7500 تومان خواهد رسید. او افزود: قیمت مرغ در مقایسه با دیگر مواد پروتیینی ارزان‌تر است البته با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی‌ سال و افزایش میزان تقاضا، قیمت ماهی از 20 اسفند‌ماه به بعد  15‌درصد افزایش می‌یابد.

۶۸ ‌میلیارد تومان طلب مخابرات تهران از مشترکان تلفن

مدیرعامل مخابرات تهران گفت: درحال حاضر این شرکت با ۶۸‌میلیارد تومان عدم وصول مواجه است. او با اشاره به این‌که بیشترین سهم از این رقم ناشی از عقب‌افتادگی در پرداخت قبوض تلفن است، افزود: حدود 37.5‌میلیارد تومان از این رقم به سال‌های گذشته مربوط می‌شود و به لاوصولی برخی مشترکان که رقم‌شان پایین است، باز می‌گردد  که از نظر حقوقی هم پیگیری قانونی این موضوع مقرون به‌صرفه نیست.


تعداد بازدید :  150