شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
70‌درصد کارگران قدرت خرید را از دست دادند
3‌میلیون کارگر بسته‌های نوروزی می‌گیرند

این روزها بخشی از کارگران که تخمین زده می‌شود تا ۳‌میلیون نفر باشند، بسته‌های فوق‌العاده نوروزی دریافت می‌کنند. کارگران می‌گویند انگیزه کارفرمایان برای حمایت‌های جانبی در سنوات گذشته کمرنگ شده است. ابوی عضو هیأت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در این خصوص به مهر گفت: در قالب بسته حقوقی ‌سال آینده مشمولان قانون کار به دنبال این هستیم که دولت برای‌ سال آینده برخی حمایت‌ها را در این بخش از کارگران انجام دهد.
او با تأکید بر این‌که برای‌ سال‌جاری نیز وزیر کار وعده داده بود کارگران سبد کالا دریافت خواهند کرد، افزود: اما پس از آن دیدیم که به بهانه‌های مختلف ازجمله نبودن آمار و روشن نبودن لیست کارگران، دولت انجام این‌گونه حمایت‌ها را در دستورکار خود قرار نداد با این حال، این روزها برخی واحدهای بزرگ و کوچک کشور، در این زمینه اقداماتی را در دست انجام دارند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۷۰‌درصد کارگران درحال حاضر، قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و بیشتر از این‌که مسائل کارگران در این بخش در نظر گرفته شود می‌بینیم که مسائل نقدینگی و مسائل کارفرمایان بزرگنمایی می‌شود، اما آن‌قدرها که گفته می‌شود کارفرمایان مشکلات مالی دارند بیشتر تبلیغاتی است و بسیاری از کارفرمایان در شرایط مناسبی به سر می‌برند.
به گفته ابوی، ممکن است واحدهایی داشته باشیم که ماه‌ها است موفق به پرداخت حقوق معوقه نیروهای خود نشده باشند ولی از دیگر سو، واحدهای دیگری را نیز داریم که هر ماه سر وقت حقوق کارگران خود را می‌پردازند. به صورت کلی شاید بتوان گفت ۳‌میلیون کارگر هر ساله از این‌گونه حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.


تعداد بازدید :  60