شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

معاون امنیتی وزیر کشور: برادرعبدالمالک ریگی دستگیر شده است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این‌که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده‌اند، گفت: براساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص‌های گروهک تروریستی جیش‌العدل است.به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری افزود: این فرد در اقدامات تروریستی مناطق مرزی داخل کشور و مناطق مرزی پاکستان دخالت داشته است و اقدامات تروریستی را با همکاری گروهک خارج از منطقه انجام می‌داده که جزو اتهامات وی به شمار می‌رود. وی تصریح کرد:  به همراه ستار ریگی فرد دیگری هم از موتلفین مرتبط با این گروهک تروریستی، دستگیر شده است. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد:  چهار تروریست در ایالت بلوچستان پاکستان در هنگام عملیات حضور داشتند که دو نفر از آنها موفق به فرار شده‌اند. ذوالفقاری خاطرنشان کرد:  از ستار ریگی و همراهش به دلیل اقدامات تروریستی پرونده‌های قضایی وجود دارد که بنابر درخواست انجام شده قرار است تا فردا، این اسناد و مدارک در اختیار ما قرار گیرد تا اقدامات مقتضی انجام شود.

هشدار اوباما به نتانیاهو درباره حمله به ایران
واشنگتن پست نوشت:  باراک اوباما ‌سال گذشته به منظور حفظ مذاکرات هسته‌ای با ایران، تهدید کرد که که اگر هواپیماهای اسراییل به قصد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران به پرواز در بیایند، آنها را ساقط می‌کند. به گزارش انتخاب، تهدید اوباما باعث شده است که نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل از دستور حمله به ایران صرف‌نظر کند. روزنامه الجریده نیز در این رابطه گزارش داده است که یک وزیر اسراییلی برنامه حمله به ایران را به جان کری وزیر خارجه آمریکا لو داده است و سپس اوباما با هشداری مبنی بر ساقط کردن هواپیماهای آنان پیش از هدف قراردادن تأسیسات ایران، این طرح را خنثی کرده است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:  آژانس آماده است همکاری‌ با ایران را تسریع بخشد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام گفت که تحقیقات آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. به گزارش رویترز، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در اولین نشست شورای حکام در‌سال 2015 گفت: آژانس همچنان به فعالیت‌هایش برای راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقنامه پادمان‌ها ادامه می‌دهد.  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد:  هرچند آژانس در موقعیتی نیست که به‌طور کامل درباره عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران اطمینان دهد بنابراین نمی‌تواند نتیجه‌گیری کند که تمام مواد هسته‌ای ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمانو همچنین گفت: آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای در برنامه اقدام مشترک که ایران و گروه 3+3 بر سر آن به توافق رسیدند ادامه می‌دهد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: آژانس همچنین آماده است تا روند حل مسائل باقیمانده در چارچوب همکاری‌ها میان ایران و آژانس را تسریع کند.

سفیر فرانسه در آمریکا مدت زمان توافق هسته‌ای را 15‌سال عنوان کرد
سفیر فرانسه در آمریکا مدت زمان یک توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 را 15‌سال عنوان کرد و گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بر فعالیت‌های ایران نظارت خواهد داشت. به گزارش ایسنا، ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن در صفحه‌ توییتر خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نوشت:  مدت زمان یک توافق هسته‌ای 15‌سال خواهد بود که ایران در طول این مدت فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را محدود خواهد کرد. سفیر فرانسه افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز سپس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت می‌کند و ما طبق عملکرد ایران با آن رفتار خواهیم کرد.

وزیرخارجه آمریکا: دانش هسته‌ای ایران را با بمباران نمی‌توان از بین برد
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره به محمد جواد ظریف، ‌همتای ایرانی‌اش به سوییس سفر کرده روز گذشته در حاشیه کنفرانس حقوق بشر در ژنو سوییس با اشاره به به برنامه هسته‌ای ایران ضمن تأکید بر این‌که دانش هسته‌ای ایران با بمباران از بین نمی‌رود، گفت: «هنوز توافق نسبی حاصل نشده و هر کسی غیراز این چیزی بگوید، بی‌اطلاع است.» به گزارش فارس، کری در این کنفرانس خبری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران بار دیگر بر «صلح‌آمیز ماندن» برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد و افزود باید اطمینان حاصل شود چهار مسیر دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی مسدود می‌شود. وزیر خارجه آمریکا همچنین با تکرار اظهارات روزهای گذشته خود گفت تضمینی نیست که ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی برسند. وی افزود تنها یک توافق جامع خوب خواهد توانست این موضوع (توافق) را محقق می‌کند.


تعداد بازدید :  152