شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت: حمایت مراجع بار مسئولیت دولت را سنگین‌تر می‌کند
رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت، مناسب‌ترین راه برای توسعه و اشتغال و مبارزه با فقر را تلاش هر چه بیشتر در جهت افزایش رشد اقتصادی در کشور دانست و وزرا را به پیگیری مجدانه سیاست‌ها تا تحقق رشد مطلوب توصیه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با تشکر از اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه‌ها در پیگیری اجرای سیاست‌های خروج غیرتورمی از رکود گفت:  هر چند ما از رشد منفی فاصله گرفته و رشد مثبت را در این‌سال شاهد بودیم اما همچنان تا دستیابی به رشدی بر مبنای سند چشم‌انداز و اهداف برنامه، فاصله داریم.
رئیس‌جمهوری در ابتدای جلسه نیز با تشکر از مراجع عالیقدر، فضلای بزرگوار و مردم شریف قم که دولت تدبیر و امید را مورد حمایت خود قرار دادند، حمایت و پشتیبانی مراجع عالیقدر و حوزه علمیه را از سرمایه‌های بزرگ دولت دانست که بار مسئولیت دولت را سنگین‌تر می‌کند و بایستی در حفظ این سرمایه نهایت کوشش به عمل آید. روحانی همچنین بر ارتباط هرچه بیشتر دولت با حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
رئیس‌جمهوری مصوبات سفر به استان قم را مهم ارزیابی کرده و بر تحقق وعده‌های دولت طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ تصریح کرد.
همچنین گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص «پایش عملکرد بسته‌ سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود» در حوزه‌های مختلف به هیأت وزیران ارایه شد. در این گزارش، عملکرد کلیه دستگاه‌ها درباره مسئولیت‌هایی که در این سیاست‌ها برعهده داشتند، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، سیاست‌های تحقق یافته شامل اصلاح معافیت‌های مالیاتی بر مشمولیت نرخ صفر، بخشش جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به پرداخت مالیات معوق خود كرده‌اند، افزایش معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران و صاحبان مشاغل، یکسان‌سازی نرخ مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و کارکنان دولتی و حذف مالیات تکلیفی فعالیت‌های پیمانکاری مطرح بود.

تاکید عارف بر ضرورت بازگشت نشاط به دانشگاه‌ها
محمدرضا عارف در مراسم جشن هشتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران ضمن مروری بر حال و هوای دانشجویی خود در زمانی که در کوی دانشگاه تهران بود از لزوم توسعه این دانشگاه سخن گفت.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که دانشگاه تهران در همه زمینه‌ها می‌تواند الگو باشد، گفت: دانشگاه تهران همواره پیشتاز در صحنه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی بوده است و انصافا در 8 دهه گذشته نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.
وی با بیان این‌که تاثیرگذاری و الگو بودن ویژگی بارز دانشگاه تهران است و به‌رغم توسعه کمی دانشگاه‌ها و آموزش عالی در کشور، دانشگاه تهران همچنان این نقش را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: هنوز از نظر مردم و حتی نخبگان «دانشگاه» یعنی دانشگاه تهران. این جایگاه مهم، وظیفه دانشگاهیان دانشگاه تهران را نسبت به مسئولیتی که برعهده دارند سنگین می‌کند و البته متقابلا اثرات مثبت و تاثیرگذاری آنان را نیز دوچندان می‌کند.
وی ادامه داد: در‌سال 74 طرح ساماندهی دانشگاه تهران در محدوده جلالیه یعنی از میدان انقلاب تا تپه‌های ژئوفیزیک در سه فاز در دستور کار قرار گرفت. با کمک سازمان برنامه و بودجه و درنهایت موافقت رئیس‌جمهوری وقت، در جلسه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و طرح را تشریح کردیم که با نظر مساعد ایشان روبه‌رو شدیم و تأکید کردند: «دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور» است.
او همچنین بر ضرورت بازگشت نشاط به دانشگاه‌ها تأکید کرد.

سردار جزایری: در صورت حرکت نظامی‌ آمریکا قدرت واقعی خود را نشان می‌دهیم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران، قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات گستاخانه وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ABS  اظهار کرد:  کندذهنی وزیر خارجه آمریکا به گونه‌ای است که فکر می‌کند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمی‌دارد.  رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگی‌های فوق‌العاده و تعیین‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم.

علی یونسی: در دولت گذشته اختلاس نهادینه شد
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: در دوره 8 ساله رئیس‌جمهوری پیشین موضوع اختلاس نهادینه شده است و اختلاس تنها به مباحث مالی ختم نشده بلکه اختلاس‌ها درخصوص عزت ملت ایران نیز شکل گرفته است. به گزارش ایسنا، علی یونسی در نشست اصلاح‌طلبان استان قزوین با بیان این مطلب گفته است: بیش از 3 دهه است که بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام اصرار ورزیده‌اند تا بتوانیم با شکل دادن به این وحدت مشکلات متعدد در جهان اسلام را رفع کنیم.


تعداد بازدید :  161