شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
کاهش تهوع دوران بارداری با موز

|  مریم شیرمستی| کارشناس تغذیه |
 مصرف موز می‌تواند در کاهش تهوع دوران بارداری موثر باشد.  علت تهوع دوران بارداری ناشی از تغییرات هورمونی است و این حالت در 3 ماهه اول بارداری نمود بیشتری دارد.  تهوع دوران بارداری عمدتا تهوع صبحگاهی است. در برخی موارد نیز حساسیت به برخی بوها و موادغذایی می‌تواند تهوع ایجاد کند که از آن با عنوان ویار بارداری یاد می‌شود.  
از همین‌رو توصیه می‌شود خانم‌های باردار روز را با یک لقمه نان کوچک یا یک بیسکویت ساده آغاز کنند که دستگاه گوارش آنها کم‌کم عادت کند.  
مصرف لقمه نان و پنیر و گردو چند ساعت بعد از صبحانه می‌تواند به کاهش تهوع صبحگاهی دوران بارداری کمک کند. منابع دارای ویتامین  B6ازجمله دیگر موادی است که می‌تواند تهوع بارداری را کاهش دهد.  
موز، اسفناج، عدسی و... ازجمله مهم‌ترین منابع ویتامین B6 است.  حتی می‌توان تحت‌نظر پزشک از مکمل‌های ویتامین B6 هم استفاده کرد.  
باید به خاطر داشت، مایعات خصوصا مصرف مایعات شیرین همراه غذا می‌تواند باعث افزایش تهوع بارداری شود.   مصرف موادغذایی پرچرب که مدت طولانی در معده می‌ماند و همچنین موادغذایی مصنوعی، تهوع بارداری را زیاد می‌کند.  
تنها راهکار برای زنانی که ویار بارداری داشته و به بو و برخی غذاها حساسیت دارند، این است که از این مواد و بوها دوری کنند. 


تعداد بازدید :  108