شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
عبدالله ناصری:
پایگاه رأی احمدی‌نژاد برای پایداری‌ها جذاب است

شهروند| اظهارات مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری از سوی برخی از شخصیت‌های سیاسی در کشور به‌عنوان دفاع از عملکرد دولت احمدی‌نژاد تلقی شد. عملکردی که در برخی از مقاطع به شدت مورد انتقاد اصولگرایان نیز قرار دارد. عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در گفت وگو با «شهروند» تأکید کرده است احتمال حضور مجدد احمدی‌نژاد در قدرت را نباید دست‌کم گرفت و این حضور تا حد زیادی بستگی به میزان حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات دارد.  
باتوجه به تحلیل‌هایی که مبتنی بر اظهارات آقای آقاتهرانی نسبت به دولت احمدی‌نژاد و مطرح می‌شود احتمال نزدیک شدن جریان پایداری به جریان احمدی‌نژاد در انتخابات را چقدر می‌دانید و تا چه حد گمانه‌زنی‌های انجام‌شده را مبتنی بر واقعیت‌های موجود سیاسی در کشور می‌دانید؟
معتقدم بسته به میزان قدرت حضور جریان اصلاحات و احتمال ائتلاف جریان اصلاحات با اصولگرایان معتدل میزان این حضور و آن ائتلاف تعیین‌کننده گستره حضور مجدد آقای احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی کشور خواهد بود. به هر صورت اگر روزگاری معتدلین اصولگرا و اصلاح‌طلبان یکدیگر را همراهی کنند جبهه پایداری هم به سمت آقای احمدی‌نژاد خواهد رفت.
چرا احمدی‌نژاد هنوز برای جبهه پایداری جذاب است با این‌که در سال‌های آخر ریاستش حتی با آنها هم اختلافات زیادی داشت؟
دو وجه شخصیت احمدی‌نژاد برای پایداری‌ها جذاب است اول این‌که او پایگاه رأی قابل‌توجهی نسبت به اصولگرایان سنتی معمولاً کم اقبال در عرصه انتخابات دارد و دیگر این‌که احمدی‌نژاد به منابع مالی دسترسی دارد که هنوز می‌تواند در ایام انتخابات برای او
 و متحدانش خصوصاً در مناطق محروم تعیین‌کننده باشد.
با توجه به مخالفت‌هایی که در سطح بالای مسئولان نظام نسبت به احمدی‌نژاد و عملکرد دوره دوم ریاست جمهوری‌اش برانگیخته شد تا چه حد می‌توان موضوع بازگشت احتمالی وی را محتمل دانست؟
حضور گسترده وی در رسانه‌های اصولگرا و نیز مسافرتش به خارج از کشور نشان می‌دهد چراغ سبزهایی برای حضو مجدد او در فضای سیاسی کشور نشان داده شده است ،  بعید نیست او برای به‌دست گرفتن بخش قابل توجهی از کرسی‌های مجلس آمادگی داشته باشد. ضمن این‌که از نظر شخصیتی هم آقای احمدی‌نژاد فردی نیست که پس از 8‌سال ریاست‌جمهوری کنار بنشیند و با قدرت خداحافظی کند.

 


تعداد بازدید :  96