شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
سرگردانی به‌خاطر نبود چند تابلوی راهنما در مهرآباد

|محمدحسین دیزجی*  |  

تا چند وقت قبل وقتی به سه راهی فرودگاه مهرآباد تهران می‌رسیدی، روی تابلوی روبه‌رو، چیزی بدین مضمون نوشته بود که کدام سالن فرودگاه مربوط به پروازهای کدام شرکت هواپیمایی است.
الان مدتی است که وقتی به این سه راهی می‌رسید، خبری از نام شرکت‌های هواپیمایی روی تابلوها نیست. یعنی خودت باید حدس بزنی که به کدام طرف بروی.
اگر مسافر مستمر یک شرکت هواپیمایی باشید، شاید خیلی وجود تابلوهای راهنما برایتان مهم نباشد. یک راست به سمت سالن مورد نظر رفته و بعد از طی کردن مراحل تعیین شده، به شرط آن‌که با تأخیرهای پروازی روبه‌رو نباشید، با یاری خدا به مقصد خواهید رسید.
چندی قبل که برای یک ماموریت اداری عازم استان فارس بودم، همکارانم بلیتی برایم گرفتند که متعلق به شرکت آتا بود. ما به‌طور معمول از دفاتر هواپیمایی در سطح شهر بلیت می‌گیریم.
تمام نوشته‌های روی بلیت را دو بار مرور کردم. اما هیچ کجا ننوشته بود که این پرواز از کدام سالن فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود. از تابلوهای راهنما هم که در طول مسیر خبری نبود. به نزدیک سالن‌های فرودگاه هم که می‌رسی، خبری از نام شرکت‌های هواپیمایی نیست. یعنی باید وارد سالن بشوید تا بالاخره معلوم شود که پرواز موردنظر از این سالن انجام می‌شود یا خیر.
وقتی این نکته را با یکی از مسافران همان پرواز سوال کردم در جوابم گفت:  شما احتمالا بلیت را از دفاتر هواپیمایی تهیه کردید. اگر از طریق اینترنت بلیت می‌گرفتید، در زیر برگه بلیت، محل سالن مشخص بود.
حالا فرض کنید قرار است به استقبال یکی از دوستان یا بستگان بروید که با پرواز به تهران می‌آید. تا چندی قبل، سالن مسافران خروجی تمام پروازهای داخلی یک جا بود. حالا بستگی دارد که مسافر شما با کدام شرکت هواپیمایی روانه پایتخت شده باشد. برخی مسافران، از محل خروجی سالن‌های 1 و2 وارد شده و بقیه هم از محل دیگری قدم به این شهر می‌گذارند. فاصله میان این دو خروجی هم 50 متر یا 100 متر نیست که اگر اولی نبود به سراغ محل دومی بروید. یا باید تاکسی بگیرید یا با وسیله شخصی خودتان این مسیر را طی کنید.
و به قول همان مسافر، تمام این نکته‌ها تنها به خاطر این است که مسئولان امر به مردم و راحتی آنان فکر نمی‌کنند. آنها زمانی فکر می‌کنند که اول منفعتی برای خودشان به دنبال داشته باشد. نصب چند تابلوی راهنما چندان دشوار نیست. البته اگر بخواهید که مردم اندکی آسایش بیشتر داشته باشند.
*کارشناس ارشد روابط عمومی و امور بین‌الملل

 


تعداد بازدید :  83