شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

اعطای تقدیرنامه بنیاد بیماری‌های نادر به رئیس جمعیت هلال‌احمر
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با اعطای تقدیرنامه‌ای از همکاری‌های دکتر سیدامیرمحسن ضیایی به پاس فراهم آوردن تسهیلات درمانی برای مبتلایان به بیماری‌های نادر قدردانی کرد.
در متن این تقدیرنامه آمده است: «نیکوکاری صفتی است زیبنده اهل احسان و نیکوکاران دست بخشنده پروردگار کریم هستند روی زمین، اکنون که به یمن توفیق الهی در زمره محسنین هستید، شکری به درگاه باری تعالی سزاوار است به شکرانه ان الله مع المحسنین. بدین وسیله از شما نیکوکار گرامی به پاس دستان بخشنده و روح کریم‌تان تقدیر می‌شود، گرچه حضرت حق خود ناظر و شکور است و اجر از ناحیه اوست لکن ما به قدر وسع اندک، احسان و خیر شما را پاس می‌گوییم.»
گفتنی است در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر ایران که در سالن اجلاس سران با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

ارسال محموله ۱۴تنی اقلام پزشکی به یمن
شهاب‌الدین محمدی‌عراقی معاون امور بین‌الملل هلال‌احمر از ارسال محموله ۱۴تنی اقلام پزشکی و تجهیزات پزشکی در راستای اهداف بشردوستانه به یمن خبر داد. او گفت: «در پی اعلام نیاز کشور یمن به اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی محموله‌ای به مقدار ۱۴ تن با یک هواپیمای اختصاصی به یمن ارسال شد.» عراقی ادامه داد: «در این محموله علاوه بر دارو و تجهیزات پزشکی تعدادی از اقلام امدادی مانند چادر و پتو نیز وجود داشت.» او اعلام آمادگی کرد تا در صورت نیاز کشور یمن و اعلام آنها محموله دوم را نیز به این کشور ارسال کند.

ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر گیلان به 2هزار و800تن
امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از ابتدای دی‌ماه تاکنون به ۲‌هزار و ۸۴۳ حادثه‌دیده، امدادرسانی کردند. وقوع ۱۱۴ مورد حادثه، سوانح جاده‌ای و پس از آن برف و کولاک و حوادث کوهستان از مهمترین عوامل بروز حادثه در این مدت بوده است که یک‌هزار و ۴۰۰امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۱۳ تیم به محل حادثه اعزام و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند. اعزام۱۲۶ مورد آمبولانس به محل وقوع حادثه و توزیع بسته‌های غذایی به میان در راه ماندگان ازجمله خدمات‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی امدادگران است.

وقف زمین ۶هزار مترمربعی به هلال‌احمر
محمد خورشیدی، واقف ۷۰ساله کازرونی برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور شیراز - کازرون ۶هزار مترمربع زمین اهدا کرد. او هدف از وقف این زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای را وقوع تصادفات متعدد در محور شیراز -کازرون عنوان و خاطرنشان کرد: «در حال حاضر در قطعه زمین وقف شده پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به همراه اورژانس احداث شده است و مقرر شد تا درمانگاهی نیز به نام هلال‌احمر در این قطعه زمین ساخته شود تا ضربات بهداشتی و درمانی را به مردم ارایه دهد.»

برگزاری جلسه هماهنگی طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان البرز
جلسه هماهنگی برای اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت‌ سال ۱۳۹۴ با حضور معاون امور جوانان استان، روسای شعب، کارشناسان و سرتیم‌های پست‌های نوروزی در جمعیت هلال‌احمر استان البرز برگزار شد. دکتر پویافر در این جلسه اظهار کرد: «هدف از برگزاری این جلسات تشریح برنامه‌های طرح نوروزی ایمنی و سلامت نوروزی و بیان نقطه نظرات در مورد نحوه اجرای این طرح و نقاط قوت و ضعف آن در‌ سال گذشته و همچنین اجرای هر چه بهتر آن در‌ سال جدید است.» او با اعلام این‌که استان البرز جزو استان‌های توریستی و پرتردد است، افزود: «با توجه به آمار ‌سال گذشته ۱۸‌میلیون مسافر از این استان عبور کردند و از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شدند.
 از این‌ رو اعضای جوانان این استان باید آماده‌تر از ‌سال پیش، پاسخگوی نیاز‌ها و راهنمایی مسافران باشند. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان البرز خاطرنشان کرد: «دومین جلسه طرح نوروزی ایمنی و سلامت نیز با حضور سرتیم‌های پست‌های نوروزی و مسئولان امور جوانان در منطقه کردان برگزار شد.»


تعداد بازدید :  192