شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
دکتر ضیایی در اختتامیه دوره خواهران المپیاد فرهنگی -ورزشی هلال‌احمر:
هرکجا به جوانان اعتماد شده، به نتیجه رسیده‌ایم
رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه سفر خود از توانمندی‌های هلال‌احمر سمنان و چند طرح عملیاتی بازدید کرد

حسام خراسانی| پایان یک المپیاد 5 روزه؛ عصر دیروز مراسم اختتامیه دوره خواهران مسابقات فرهنگی - ورزشی سازمان جوانان هلال‌احمر با حضور مسئولان استانی و مدیران جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. دختران جوان داوطلب هلال‌احمر از سراسر کشور در این المپیاد شرکت داشتند. المپیادی که در آن تیم‌های ‌اصفهان، گلستان و قزوین به ترتیب به‌عنوان استان‌های اول، دوم و سوم این مسابقات انتخاب شدند. در رشته والیبال به ترتیب تیم‌های خراسان‌جنوبی، سمنان و آذربایجان‌شرقی به مقام‌های اول تا سوم این مسابقات دست یافتند. در رشته آمادگی جسمانی با رویکرد امدادی نیز در مجموع تیم‌های استان قزوین، یزد و فارس به مقام‌های اول تا سوم مسابقات دست پیدا کردند. در مسابقات شنا و غریق نجات هم تیم‌های استان اصفهان، قزوین و گلستان در مجموع رتبه‌های اول تا سوم مسابقات را به دست آوردند. در پایان نیز در حضور ریاست جمعیت هلال‌احمر از تیم‌ها و اعضای برتر قدردانی شد.
همه افراد، زیر چتر هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با بیان این‌که جوانان در تحقق اصول و اهداف هلال‌احمر کمک بسیاری به جمعیت خواهند کرد، گفت: «هلال‌احمر نهادی است که همه افراد می‌توانند زیر چتر آن قرار بگیرند.» دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در اختتامیه المپیاد فرهنگی - ورزشی سازمان جوانان با تقدیر از هلال‌احمر استان سمنان به‌ عنوان میزبان این المپیاد، اظهار کرد: «باید نیازهای جوانان را در جامعه شناخت و به آنها پاسخ داد.» ضیایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «جوانان در درجه نخست به احترام نیاز دارند و باید به آنها اعتماد کرد؛ چراکه در جامعه شاهدیم هر کجا به جوانان اعتماد شده است، به نتیجه رسیده‌ایم.» رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی ایران جوان بودند، افزود: «همین اعتماد و احترام به جوانان در آن زمان بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.» او با تأکید بر ضرورت حمایت از جوانان، گفت: «با اتکای به ظرفیت و توانمندی‌‌های جوانان و اهمیت ‌دادن به آنها می‌توان بسیاری از امور را پیش برد.» ضیایی با اشاره به این‌که همه سرمایه جمعیت هلال‌احمر جوانان هستند، تأکید کرد: «هر اندازه هم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم، کافی نخواهد بود.» او درخصوص فعالیت‌های ورزشی در هلال‌احمر نیز گفت: «برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی یکی از زمینه‌های تحقق مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر است.»
افزایش شمار جوانان داوطلب
دیگر سخنران این مراسم رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بود. او در آغاز سخنان گفت: «بسیار خرسندیم که با توجه به برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی و فرهنگی به صورت مستمر، توانسته‌ایم به توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص ترویج ورزش در میان جوانان جامع عمل بپوشانیم.» دکتر وحید قبادی‌دانا با بیان این‌که هر اندازه در حوزه جوانان سرمایه‌گذاری شود، مفید فایده خواهد بود، تصریح کرد: «افزایش آمادگی جسمانی با رویکرد امداد، افزایش توان مدیریت و رهبری جوانان و افزایش شمار جوانان داوطلب ازجمله دستاوردهای این جشنواره فرهنگی ورزشی است.» او با بیان این‌که جوانان شرکت‌کننده در این المپیادها، خلأ ورزش محلات را در سطح کشور پر می‌کنند، گفت: «به علاوه ما مسابقاتی را در سطح بالا می‌دانیم که اخلاق، جوانمردی، گذشت، مروت و نیک سرشتی را در میان شرکت‌کنندگان افزایش دهند.» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «افتخار می‌کنیم که به همت اعضای جوان و همکاری استان‌ها با احیای اداره تربیت‌بدنی در سازمان جوانان، جشنواره فرهنگی - ورزشی سازمان جوانان را برگزار کنیم.»
آغاز عملیات ساخت پایگاه دومنظوره
رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه سفر خود به سمنان ضمن حضور در اختتامیه المپیاد فرهنگی - ورزشی سازمان جوانان از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر استان سمنان و چند طرح عملیاتی بازدید کرد. دکتر سیدامیرمحسن ‌ضیایی از عملیات عمرانی ساخت سایت و پایگاه دو منظوره امدادی و امداد هوایی استان سمنان دیدن داشت و با حضور او عملیات عمرانی این پروژه به صورت رسمی آغاز شد. قرارداد پروژه راه‌اندازی سایت دو منظوره امدادی و امداد هوایی استان سمنان به مساحت ۱۰۰هزار و ۳۱۰مترمربع با اعتباری بالغ بر 2میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان امضا شد. بر این اساس در فاز نخست احداث، آشیانه بالگرد پایگاه امداد هوایی و در مرحله بعد باند فرود ویژه بالگرد راه‌اندازی خواهد شد. این پایگاه دارای آشیانه به مساحت ۲هزار و ۱۰۰مترمربع فضای امدادی آموزشی، ۵۰۰مترمربع فضای اداری، یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع پد و باند، ۹هزار و ۷۵۰مترمربع، سه سوله هرکدام به مساحت ۷۲۰مترمربع، جمعا به مساحت ۲۴۰مترمربع کمپ موقت به مساحت ۸۳۲ مترمربع، ساختمان نقلیه به مساحت ۲هزار و ۱۰۰مترمربع و پارکینگ اداری به مساحت ۶۲۰مترمربع خواهد بود. در این بازدید مهندس پهان جانفشان معاون عمرانی استانداری سمنان گفت: «جمعیت هلال‌احمر در جایگاه بسیار بالایی در حوزه‌های اجرایی، امدادی، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.» او با اشاره به این‌که هماهنگی‌های مناسبی میان دستگاه‌های امدادی در استان سمنان وجود دارد اظهار کرد: «همه تلاش خود را به کار بستیم تا این پایگاه امداد هوایی در مسیر آزادراه حرم تا حرم قرار گیرد و به همین منظور دسترسی‌های ویژه‌ای را برای ورود و خروج به این سایت در نظر گرفته‌ایم.» جانفشان تأکید کرد: «به عنوان مسئولان بخش بحران قول مساعد می‌دهیم تا کمک‌های لازم را در اختیار خدمتگزاران به استان سمنان ازجمله جمعیت هلال‌احمر قرار دهیم.» برنامه دیگری که در حاشیه سفر دکتر ضیایی به سمنان انجام شد، مراسم اهدای ۴۱۸ مترمربع زمین برای احداث شعبه هلال‌احمر شهرستان سرخه از توابع استان سمنان بود. در این مراسم شورا و شهرداری سرخه متعهد شدند که هزینه‌های صدور پروانه ساختمان جمعیت هلال‌احمر سرخه را پرداخت کنند. همچنین مقرر شد تا معاونت عمرانی استانداری سمنان ۵۰‌میلیون تومان برای احداث این پایگاه مساعدت کند.


تعداد بازدید :  146