شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
نمایش «اعترافات چند معلول» به مرد نیکوکار بابل تقدیم شد

نمایش اعترافات چند معلول به نویسندگی و کارگردانی محمد درزی کاسمانی و
تهیه کنندگی موسسه  فرهنگی هنری پینار تندیس شمال از تاریخ 1/12/93 الی 13/12/93 در آمفی تئاتر کانون امام خمینی (ره) بابل  ساعت 18:30 به روی صحنه رفته است.
این نمایش در پیرامون مسائل و مشکلات معلولان است که با نگاهی متفاوت به آن پرداخته می‌شود. محمد درزی کاسمانی نویسنده و کارگردان این اثر در مورد این نمایش می‌گوید:  در نمایش اعترافات چند معلول سعی كردم، ساد‌گی كاراكتر‌ها و موقعیت شكل‌گیری شخصیت‌ها را حفظ كنم تا باور‌پذیری تماشاگر‌ها و همذات پنداری با آ‌نها به سهولت اتفاق بیفتد... و سعی كردم به لحاظ نوشتن متن نمایشنامه دور از زندگی واقعی آنها نباشد و حتی بخشی از اتفاقات زندگی‌شان یا مشغله فكری شان را در نمایش به نگارش درآورم... از طرفی كلیت پیام و طرح كارگردانی را با معیاری هدفمند برای مخاطب امروز كه خود را جدا از پیكره كلی نمایش نداند ترسیم كردیم.
کارگردان تئاتر اعترافات چندمعلول در ادامه می‌گوید:به چیزی كه بسیار معتقدم این است كه همه آدم‌ها حق زندگی كردن دارند. همه آدم‌ها حق دارند از زندگی‌شان لذت ببرند و در زندگی احساس خفت نكنند.حتی آن معلول كه در ته آسایشگاه هاست.
وی این نمایش را به بزرگمرد نیکوکار بابل مرحوم نوشیروانی تقدیم کرد.گفتنی است؛ در این نمایش علی کرامتی،جواد سرهنگیان، مهسا سلمانیان،پیمان ابراهیمی،حسین اکبری، مهدی صادقی،مهدی شاهی، محسن غلام‌نژاد، احسان امینی، جاوید ایاسه،امیر درزی و داوود کردانی ایفای نقش می‌کنند و رضا عرب فیروزجائی، سامره کیانژاد، یاسر حسن زاده و پیمان صادقی دستیاران کارگردان هستند. سجاد سیدآقایی طراح صحنه ، بامداد افشار و محمد درزی کاسمانی موسیقی، ایمان کاظمی و محمد حسین اسماعیلی نور و صدا و سامان آرامی عکاس و مسعود درزی کاسمانی و مهرداد کاشانی مدیریت اجرایی و همانگی این نمایش را بر عهده دارند. از دیگر سوابق اجرایی کاسمانی در گروه تئاتر پینار در بابل می‌توان نمایش‌های «حرف‌های بدون سانسور»،«اتاق تاریک»،«شبکه اورانوس»،«عطسه ارباب اقیانوس‌ها»،«هوای پاک»  و ... را نام برد.


تعداد بازدید :  114