شماره ۵۱۵ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
مروری بر نظرات کاربران «شهروند» درباره گزارش‌های منتشر شده در هفته‌ای که گذشت
از مزایده اعضای بدن تا تغییر نگاه انسان

شهروند| صفحه مردم روزنامه شهروند، صفحه‌ای برای انتقال نظرات شما مخاطبان گرامی به همکاران تحریریه است. نظراتی که از طریق وب‌سایت روزنامه درباره گزارش‌های منتشر شده برای ما ارسال می‌شود در این صفحه منــتــشــر می‌شود.
 نسخه چاپی روزنامه روی
shahrvand-newspaper.ir در دسترس مخاطبان است و از این طریق می‌توانید ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه کنید. صفحه «مردم» صفحه شماست و آدرس ایمیل
[email protected] پل ارتباطی ما. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، ما را از نظرات و انتقادات خود باخبر سازید و نظرات شما درقالب گزارش زیر هر سه‌شنبه در این صفحه، منعکس خواهد شد. سه‌شنبه‌ها منتظر صفحه خودتان باشید.

اجتماعی)   تغییر نگاه انسان
گروه اجتماعی روزنامه «شهروند» با مردی که کلیه، کبد، قرنیه چشم و
مغز استخوانش را برای فروش گذاشته است گفت‌وگویی انجام داده که با تیتر «من اعضاي بدنم را به مزايده گذاشته‌ام» منتشر شده است. نویسنده این مصاحبه درباره آن نوشته است: ماجرا خیلی ساده شروع شد، آگهی فروش کلیه و کبد با گروه خونی +B و یک شماره تلفن‌همراه اعتباری. نیاز مالی شدیدش را هم اعلام کرده بود، مردی که ٣ماه است وارد ٣٥سالگی شده. «شهرام» ٢ماه پیش که خبردار شد برای کلیه ٣٠ تا ٤٠‌میلیون تومان می‌دهند، سوار تاکسی شد، میدان ونک، کمی بالاتر از میدان پیاده شد، همان اوایل کوچه، مقابل دیواری شلوغ از آگهی فروش کلیه و کبد، جایی برای آگهی‌اش باز کرد، چسباند و رفت. حالا ٥‌هزار آگهی روی درودیوارهای شهر چسبانده، هر جا بیمارستانی، مرکز پیوندی یا هر جایی که بیماری نیازمند به کلیه، کبد یا عضو دیگری است، آگهی او دیده می‌شود. مرد ٣٥ساله +B با کلیه، کبد، قرنیه چشم و مغز استخوان‌فروشی.
کاربران روی سایت روزنامه «شهروند» پیرامون این گفت‌وگو نظرات مختلفی را ارایه دادند. کاربری با شناسه احمدرضا تاج با خواندن این خبر ضمن تشکر از نویسنده آن نوشته: «گزارش تکان‌دهنده‌ای بود. سپاس از تهیه‌کننده گزارش و به امید این‌که مشکلات این دوست حل شود.»
کاربری با شناسه ناشناس در‌باره این گزارش نظرش را این چنین بیان کرده: «خواندن این قبیل مطالب نگاه انسان را به زندگی متفاوت می‌کند ممنون از نویسنده مطلب».
همچنین در همین صفحه یادداشتی از سعید اصغرزاده با تیتر «يك داوطلب را امروز خاك مي‌كنند» منتشر شده است. یادداشتی که در قسمتی از آن آمده: «زاون را امروز دفن مي‌كنند و من همچون هميشه غايبم. او يك شهروند اصفهاني بود كه يك‌تنه در تمام طول اين سال‌ها، سنگيني وزنش، اصفهان را به سمت فرهنگ دور مانده از آن در اين ٤٠ساله هل مي‌داد. يا بهتر بگويم، بسياري از اهالي دل، ذوق‌زده مي‌آمدند اصفهان تا قبل از هر چيزي كه از تاريخ گذشته برجاي مانده، او را ببينند! و من نيز، يكي، دوباري...»
کاربری با شناسه ناصر درباره این یادداشت نظرش را  روی سایت روزنامه چنین نوشته است: سلام و ممنون از این‌که یاد می‌کنی از کسانی که ماندگارند ولی غریب.

طرح نو) غمی زیبا
گروه طرح نو روزنامه «شهروند» یادداشتی از محمدرضا نیک‌نژاد را با تیتر« نه فرشته‌ام نه شیطان!» منتشر کرده است. این یادداشت به رفتارهای روزمره مردم در اجتماع اشاره دارد. کاربران روزنامه شهروند زیر این یادداشت نظرات مختلفی ارایه کرده‌اند.
ایرج نظر داده: «متاسفانه هر چه جلوتر می‌رویم به عوض این‌که اخلاق‌های نیکومحور درجامعه رشد کند دروغگویی، ریاکاری و بسیاری دیگر از این رفتارها گسترش چشمگیر پیداکرده است. درحالی‌که مصداق حکایت فوق آن‌قدر کم است که دور از ذهن بسیاری از خوانندگان است و اگر این‌طور نبود نباید این‌قدر فقر و فساد گسترش می‌یافت. ‌ای‌کاش مسئولان ارشد واکاوی کرده و به حل مشکل بپردازند.»
یادداشت دیگری در همین صفحه از محمد عارف، دانش‌آموخته مردم‌شناسی هنر با تیتر «مرگ رنگ مرگ امیدها، آرزوها و عشق‌ها» منتشر شده است. یادداشتی که در آن به دلایل غیبت رنگ‌ها در زندگی شهری نگاه می‌کند. کاربری با شناسه محمد زعفرانچی درباره این یادداشت ضمن تشکر از نویسنده مطلب نوشته: غم زیباییست تکلیف من شهروند چیست؟

صفحه آخر) روایت تاریخ
گروه صفحه آخر روزنامه شهروند، یادداشتی از یک آموزگار به نام «مهدی بهلولی» با تیتر «جامعه مدنی و انسان مدنی»، منتشر کرده است. یادداشتی که در بخشی از آن اشاره می‌کند که جامعه‌مدنی، نیازمند انسان مدنی و استقلال از دولت است. صادق درباره این گفت‌وگو ضمن تشکر از نویسنده مطلب نوشته: با تشکر از جناب آقای بهلولی بابت تحلیل بسیار دقیق ایشان از جامعه و انسان مدنی که نیاز امروز جهان و کشورمان است. تربیت انسان مدرن در تمام کشورها به عهده آموزش و پرورش است و اگر دنبال انسان مدنی هستیم باید به آموزش و پرورش نگاهی استراتژیک کرد.


تعداد بازدید :  168