شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

در جلسه‌ای به ریاست روحانی تصویب شد؛
حمایت دولت از تولید و تسهیل صادرات نرم‌افزار و خدمات فضای مجازی
شورایعالی فضای مجازی، حمایت دولت از تولید و تسهیل صادرات نرم‌افزار و خدمات مهندسی فضای مجازی را تصویب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در بیست‌ودومین جلسه این شورا که صبح یکشنبه و به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد، فرآیند تولید و صادرات نرم‌افزار با توجه به مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. براساس مصوبه شورایعالی فضای مجازی، «دولت مکلف است در زمینه تشویق تولید نرم‌افزار و تسهیل صادرات نرم‌افزار و خدمات مهندسی فضای مجازی و همچنین رفع موانع و ارایه آموزش‌های مرتبط، اقدامات لازم را انجام داده و ظرف 6 ماه گزارش اقدامات را به شورا ارایه کند.» در این جلسه «طرح جامع توسعه فضای مجازی سالم و ایمن» مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و تعریف و اهداف قید شده در آن مورد تصویب قرار گرفت.

رحمانی‌فضلی:وزارت کشور رافدای یک جریان سیاسی نمی‌کنم
وزیر کشور بی‌طرفی دولت در انتخابات را یک اصل مهم و ضروری برشمرد و گفت: وزارت کشور را فدای یک جریان خاص سیاسی در کشور نمی‌کنم، زیرا این‌گونه سوءاستفاده‌ها به اعتماد مردم و کشور آسیب می‌رساند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته در جمع مدیران سیاسی استانداری‌های سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: صندوق‌های رأی، امانت شما، حق‌الناس و ناموس شما هستند باید مواظب باشید؛ به احدی درباره این مسائل توجه نکنید و دقت لازم را داشته باشید. موضوع انتخابات حق‌الناس است و در این حوزه تقاضای من این است که رعایت جدی را داشته باشید و به هیچ‌وجه، له و یا علیه هیچ شخصی در مباحث استفاده نکنید.
وزیر کشور، ایجاد ثبات، آرامش و تقویت امید در جامعه را به‌عنوان وظایف اصلی وزارت کشور یاد کرد و اظهار داشت: با حفظ و رعایت اعتدال‌گرایی، در حوزه مبنایی و امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با روش تفاهم و تدبیر، کارها را به پیش برده‌ایم و تعامل با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی‌فقیه درعین حفظ قدرت و استقلال، از اهداف وزارت کشور بوده است. رحمانی‌فضلی رعایت قانون در کشور را
بر‌فرض این‌که در جایی با منافع فردی و گروهی سازگار نباشد برای همه لازم دانست و گفت: باید در کشور قانون را ولو این‌که به ضرر ما باشد رعایت کنیم و قانون‌گرایی را به‌عنوان اصل قابل قبول مورد ملاحظه قرار دهیم.

دبیرکل سابق خانه احزاب:احتمال برگزاری ششمین دوره مجمع عمومی خانه احزاب در‌سال آینده
حسین کاشفی گفت: احتمال این‌که ششمین دوره مجمع عمومی خانه احزاب تا پایان‌ سال‌جاری برگزار شود، ضعیف است.
کاشفی در گفت‌و‌گو با ایسنا، ‌در پاسخ به سوالی در مورد زمان برگزاری ششمین مجمع عمومی خانه احزاب که قرار بود تا پایان ‌سال‌جاری برگزار شود، گفت: ما هنوز پاسخ نامه خود را در این زمینه از وزارت کشور نگرفته‌ایم. بنابراین به احتمال خیلی زیاد مجمع را در ‌سال آینده برگزار خواهیم کرد. دبیرکل خانه احزاب در دوره پنجم افزود: تمام تلاش ما این بود که ششمین دوره مجمع عمومی خانه احزاب تا قبل از پایان ‌سال جاری برگزار شود اما با توجه به این‌که هنوز جواب نامه خود را دریافت نکرده‌ایم احتمال این‌که این مجمع تا پایان ‌سال‌جاری برگزار شود ضعیف است و به احتمال زیاد ششمین دور مجمع در ‌سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس قوه قضائیه:باید بحث‌های فرهنگی را جدی بگیریم
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم اختتامیه دومین مسابقات سراسری قرآن‌کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه گفت: برای این‌که یک جامعه سالم داشته باشیم ما نیازمندیم بحث‌های فرهنگی را جدی بگیریم زیرا پاره‌ای از چالش‌هایی که امروز ما با آنها در همه ابعاد مواجه هستیم ناشی از مشکلات فرهنگی هستند .
 به گزارش ایلنا، لاریجانی با تأکید بر این‌که در سطح جامعه ما باید به آنچه که تحت عنوان فرهنگ مطرح می‌شود توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این مسأله بسیار مهم است ما امروز باید بدانیم بحث انقلاب فرهنگی بسیار پر اهمیت است و رهبری نیز همیشه به این موضوع تأکید داشته است. زیرا که ایشان می‌دانند فرهنگ مستمر بسیار تأثیرگذار است.
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: در قوه قضائیه ما به ابعاد گوناگون فرهنگ ازجمله اخلاق و بحث‌های اخلاقی بسیار نیازمندیم زندگی ما باید طوری باشد که قرآن در آن عجین شود. وی اضافه کرد: گاهی یک کلمه یک انسان را به حرکت وا می‌دارد بنابراین تذکر در باب امور اخلاقی و دینی اصل خود قرآن است.  ما نباید بگوییم این موضوعات تکراری هستند و بیان نکنیم بلکه در جهت ترویج آنها باید همیشه اقدام شود. آملی‌لاریجانی با اشاره به توصیه‌های خود به مسئولان عالی قضایی یادآور شد: من همیشه توصیه‌هایی در این باب به همه مدیران استانی داشته‌ام که از اساتید، روحانیون و... برای بیدارباش قلوب و تغذیه معارف استفاده کنند. هیچ‌کسی در زندگی‌اش مستغنی از تذکر نیست زیرا که بالاترین انسان‌ها نیز در معرض لغزش قرار دارند. بنابراین باید مسائل فرهنگی را جدی بگیریم و در شاخص اصلی آن یعنی اخلاق و دین حرکت کنیم.


تعداد بازدید :  415