شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
امشب، تکلیف لیگ ایتالیا مشخص می‌شود
آخرین گلادیاتور

شهروند| هرچند این روزها فوتبال ایتالیا برخلاف دوران خوبش، بیش از هیجان، مانند قرص خوابی قوی برای بی‌خواب‌ترین افراد عمل می‌کند اما وقتی امشب رم در ورزشگاه المپیکوی رم به مصاف یوونتوس برود، احتمالا خواب به چشم کسی نمی‌آید چون قرار است در پایان 90 و چند دقیقه بازی تا حد زیادی از قهرمان فصل جاری سری آ رونمایی شود.
کاهش اختلاف
یوونتوس پس از برتری خفیف 2 بر یک مقابل دورتموند در یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان، رم موفق در 2 جدال جنجالی یک شانزدهم لیگ اروپا را پیش رو دارد. اختلاف 9 امتیازی یووه صدرنشین، نتیجه 6 تساوی رم در 7 بازی اخیر است و اگر قرار باشد امشب هم ژروینیو، همان بازیکن نه چندان خوب از زمان بازگشت از جام ملت‌های آفریقا باشد، یووه می‌تواند روی یک پیروزی دیگر حساب کند؛ اتفاقی که علاوه بر دبل شدن (اصطلاح شکست یک تیم درهر 2 بازی رفت و برگشت مقابل یک تیم) رم، باعث افزایش اختلاف به 12 امتیاز و تعیین سرنوشت سری A به سود قهرمان 3 فصل اخیر سریA می‌شود. البته مصدومیت پیرلو، نگرانی‌هایی برای آلگری به وجود آورده و در غیاب او احتمالا پریرای آرژانتینی، پشت سر مهاجمان یووه قرار می‌گیرد. دراین صورت مارکیسیو، نقش دفاعی‌تری می‌یابد.
هشدار توتی
کاپیتان فرانچسکو توتی اخیرا در مصاحبه‌ای جالب به یوونتوس هشدار داد منتظر یک رم کوبنده باشد. او از اعتمادبه‌نفس اخیرا مخدوش شده تیمش گفته اما ادعا کرده پیروزی بر یوونتوس همان اتفاقی است که تیمش را تکان می‌دهد. خیلی‌ها علت افت رم را مصدومیت ایموبیله و دوری ژروینیو از ترکیب تیم به دلیل همراهی ساحل‌عاج در جام‌ملت‌های آفریقا می‌دانند؛ آنچه در عملکرد خوب زرد و قرمزها، خلل وارد کرد. ژروینیو از زمان قهرمانی ساحل‌عاج درجام‌ملت‌های آفریقا، طی 2 هفته همراهی رم چندان خوب عمل نکرده و رودی گارسیا به او هشدار داده هرچه زودتر به فرم مطلوب قبلی خود برگردد. سرمربی بومی یوونتوس اما برخلاف مرد فرانسوی نیمکت رم چندان دغدغه تاکتیکی ندارد چون غیر از پیرلو و یک جابه‌جایی کوچک در پست بازی مارکیسیو با همان ترکیب بازی قبلی با دورتموند به میدان می‌رود.
روزهای گذشته
بازی رفت 2 تیم با جنجال‌های زیادی همراه بود و سرانجام گل برتری بونوچی، جنجال‌هایی مبنی بر تمایل داوران به قهرمان کردن یوونتوس را به وجود آورد؛ آنچه برای اولین‌بار از زمان ریاست فرانکو سنسی فقید در رم و موجی زندانی در راس قدرت یوونتوس، درگیری‌های ریاستی را به مولفه اصلی دشمنی تازه شکل گرفته 2 تیم تبدیل کرده است. امشب اما فوتبال حرف اول و آخر را می‌زند و در پایان 90 و چند دقیقه تا حد زیادی تکلیف سری A مشخص می‌شود.


تعداد بازدید :  169