شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

50 ‌هزار ‌میلیارد تومان خرید اینترنتی در ایران

مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت در مورد وضع استفاده از اینترنت در سبد خرید مردم در ایران گزارش داد: طبق آمار بانک مرکزی و براساس تراکنش‌هایی که در این بانک ثبت شده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان ‌سال 93، 50‌هزار ‌میلیارد تومان خرید از طریق اینترنت انجام شده باشد که این رقم نسبت به ‌سال 92 با رشد 229‌درصدی مواجه خواهد بود.

19 درصد کاهش بارندگی

با بارندگی حدود 20 میلی‌متری در هفته نخست اسفندماه 93، حجم بارش‌های کشور از ابتدای ‌سال آبی جاری تاکنون به 117 میلیمتر رسیده است.این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه ‌سال آبی گذشته 10‌درصد و در مقایسه با متوسط درازمدت 19‌درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان بارش‌ها در دوره مشابه‌ سال آبی گذشته 130 میلیمتر و دوره درازمدت در همین زمان 144 میلیمتر ثبت شده است.

۶۹‌ درصد رشد صادرات ترکیه به ایران با توافقنامه ترجیحی

اداره آمار ترکیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در ژانویه 2015 با افزایش 69‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل مواجه شده و به 412‌میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه 2014 بالغ بر 244‌میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. مقامات ایران و ترکیه اخیرا یک موافقتنامه تجارت ترجیحی را امضا کرده‌اند که براساس آن تعرفه کالاهای مبادلاتی کاهش یافته است.

2/5 ‌میلیون تومان قیمت سیم‌کارت کد یک

با نزدیکی به ایام پایانی‌ سال قیمت سیم‌کارت‌های 0912 با افزایش مواجه شده و قیمت سیم‌کارت‌های کد 1 هم به 2.5‌میلیون تومان رسیده است. بنابر اظهارات فعالان بازار درحال حاضر همچنان بیشترین تقاضا برای خرید کدهای قدیمی سیم‌کارت مانند کدهای 1 و 2 است که این کدها به دلیل کم بودن در بازار از قیمت بالاتری نسبت به سایر سیم کارت‌ها برخوردارند.


تعداد بازدید :  386