شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 اجرای سهمیه‌بندی گازويیل از اردیبهشت ۹۴| شهرام آدم‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای سهمیه‌بندی سوخت گازويیل از اول اردیبهشت‌ سال آینده خبر داد و گفت: تا ‌سال ۹۵ همه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مجهز به سامانه هوشمند توزیع سوخت گازويیل براساس بارنامه، صورت وضعیت، CMR انجام گرفته و براساس پیمایش خواهد بود.

  خبری از جبران خسارت توسط خودروساز اروپایی نیست| قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو فرانسه که بزرگترین مزیت ایجاد شده در آن برای ایران، صادرات 30‌درصد از تولیدات مشترک ایران و فرانسه است در حالی نهایی می‌شود که خبری از جبران خسارت وارد شده به کشورمان بر اثر ترک ناگهانی شرکت پژو و قطع تولیداتش در ایران نیست؛ موضوعی که در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نیز بر لزوم توجه به آن تأکید شده بود.

 امکان صدور فرآورده‌ها و مشتقات نفتی از مرزهای غربی کشور| اقتصاد پنهان نوشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ضمن صدور مجوز صادرات فرآورده‌ها و مشتقات نفتی از طریق پایانه‌های مرزی اعلام کرده است: این مجوز به درخواست شرکت‌های تولیدی و با هدف امکان صدور هیدروکربوری صادر شده است و براساس آن صادرات این مشتقات از طریق پایانه‌های مرزی پیرانشهر، تمرچین، باشمال و پرویز خان به کشورهای همسایه غربی انجام می‌شود.

 آمار صدور گواهی کشف معادن افزایش یافت| آمار عملکرد صدور گواهی کشف معادن در دی‌ماه نشان می‌دهد که نسبت به ماه آذر امسال رشد 3.9‌درصدی داشته و در ماه‌های یادشده به ترتیب 80 و 77 گواهی کشف صادر شد. طبق جدول آماری شاخص‌های اختصاصی وزارتخانه صنعت، طی 10ماهه‌ سال‌جاری شمار گواهی کشف معادن صادره به 680عدد رسید که نسبت به مدت مشابه در‌ سال 92 که رقم 682 عدد بود، کاهش 0.3‌درصدی را نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  334