شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

آغاز عملیات ساخت پایگاه امدادهوایی سمنان باحضور دکتر ضیایی
رئیس جمعیت هلال‌احمر روز گذشته در استان سمنان حاضر شد تا به صورت رسمی عملیات اجرایی ساخت پایگاه امداد هوایی این استان به‌عنوان نوزدهمین پایگاه امداد هوایی کشور را آغاز کند.
روز گذشته در استان سمنان، با حضور دکتر سیدامیرمحسن ضیایی، عملیات اجرایی ساخت پایگاه امداد هوایی در جاده سمنان - سرخه به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شد. به گفته دکتر حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان «با راه‌اندازی پایگاه میان‌دشت، شمار پایگاه‌های جمعیت در استان سمنان به ۱۰ باب خواهد رسید. بر این اساس مجموع پایگاه‌های استان سمنان احداثی خواهد بود و دیگر پایگاه کانکسی و... نخواهد داشت.» همچنین با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر یکی از خیران شهرستان سرخه که پدر شهید نیز است، زمینی به مساحت ۴۱۸ مترمربع را برای احداث ساختمان اداری جمعیت سرخه، به هلال‌احمر اهدا کرد. گفتنی است دکتر ضیایی در مراسم اختتامیه المپیاد فرهنگی - ورزشی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم حاضر شدند و به برگزیدگان و تیم‌های برتر این المپیاد جایزه اهدا کردند.  رئیس جمعیت هلال احمر در سفر به استان سمنان از پایگاه امداد و نجات بین شهری ثامن‌الحجج شهرستان پاکدشت  نیز بازدید کرد.
ضیایی در بازدید از این پایگاه که یکی از پایگاه‌های اقماری مهم تهران است، با مسئول، نیروهای کادر و نیروهای داوطلب و جوان و امدادگر این پایگاه گفت و گو کرد.

سرباز امدادگر در دستورکار هلال‌احمر
سرپرست سازمان امداد و نجات در سفر به استان یزد در جلسه شورای معاونان حضور یافت و از اردوگاه شهدای امدادگر و پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر این استان بازدید کرد. دکتر ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امداد و نجات در این جلسه گفت: «باید کاری کنیم که امدادرسانی در جمعیت هلال‌احمر در پیشانی کار قرار بگیرد.» او درمورد سرباز امدادگر نیز گفت: «کارهای اولیه برای تحقق این امر انجام شده است و امیدواریم در جمعیت هلال‌احمر محقق شود؛ همچنین در مورد مشاغل سخت، شهید و یا جانباز شدن امدادگر در حوادث، طرحی آماده و به مجلس ارایه شده است تا در صورت تصویب به مرحله اجرا دربیاید.» سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین از پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان یزد بازدید کرد. او در این بازدید گفت: «با توجه به قرارگرفتن این مرکز در نزدیکی فرودگاه و ساختمان مجهز پایگاه و پدهوایی، اختصاص یک فروند بالگرد به این پایگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.» چرخساز در ادامه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان یزد بازدید و با امدادگران و عوامل شاغل در این مرکز به گفت‌وگو پرداخت و در پایان از عوامل کادر و امدادگران این مرکز تجلیل شد.

سفرنامه سلامت‌وامید در اهواز به ایستگاه آخر رسید
سفرنامه سلامت و امید هلال‌احمر درحالی در اهواز به ایستگاه آخر رسید که خیران این شهرستان ۱۳‌هزار متر مربع به منظور ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و خانه سلامت اهدا کردند. سیدفتح اله‌ هاشم‌نژاد با اعلام این خبر گفت: «خیران اهواز مبلغی حدود ۲‌میلیارد تومان را در قالب ۱۳‌هزار مترمربع زمین به جمعیت هلال‌احمر اهواز کمک کردند.» رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز افزود: «به جز ۱۳‌هزار مترمربع زمین یکی از خیران مبلغ ۱۰۰‌میلیون تومان برای بیماران نیازمند کمک مالی کرده است.» او از برپایی ۳۲ چادر ارایه خدمت و آموزش در تونل سفرنامه سلامت و امید در شهر اهواز خبر داد و گفت: «50 پزشک و پیراپزشک نیز به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارایه کردند.»
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: «سفرنامه سلامت و امید به‌عنوان دستاورد جمعیت هلال احمر، حلقه وصل توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.» آیت‌الله دکتر محسن حیدری در اهواز اظهار کرد: «کاری که جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان انجام داد، به خاطر آن است که مردم در هر کجا و هر زمان ورود کردند، کار را پیش بردند.» او افزود: «هلال‌احمر همکاری جالبی را برای رسیدن به سلامت راه‌اندازی کرده تا نیاز نیازمندان را برطرف کند که این مهم، امر مبارکی است و باید ادامه پیدا کند تا در میان مردم رواج یابد.»  دکتر ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به برنامه سفرنامه سلامت و امید و نقش آن در افزایش مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: «نیازمند چنین برنامه‌هایی در همه زمینه‌ها هستیم تا مردم بیشتر وارد فعالیت‌های اجتماعی شوند.» دکتر سودانی با تقدیر از نقش هلال‌احمر در توسعه فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه، خدمت داوطلبانه را عبادت واقعی برشمرد و خاطرنشان کرد: «چنین فعالیت‌هایی می‌تواند علاوه بر کاهش محرومیت موجب مسئولیت‌پذیری بیشتر مردم شود».


تعداد بازدید :  296