شماره ۳۱۵۷ | ۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
پارالمپیک 2024 پاریس
شاهکار «فرزندان ایران»

[شهروند] از روز سوم رقابت‌های پارالمپیک 2024 پاریس، کاروان کشورمان روند درخشان مدال‌آوری خود را به شکلی جدی دنبال کرد و پس از مدال طلای ساره جوانمردی، رشته‌های پارادوومیدانی و پاراتیراندازی و رشته‌های دیگر حاضر در این مسابقات، برای کشورمان مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کردند. شیرین‌ترین مدال‌های کسب شده، مدال‌های طلای سعید افروز و امیرحسین علیپور در رشته پارادوومیدانی بودند. سعید‌ افروز قهرمان و‌ رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا (دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت. افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار‌ پرتاب‌های خود را انجام داد، عملکردی شگفت انگیز داشت. او‌ در‌ سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و‌ پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد. همچنین امیر حسین علیپور در رشته پرتاب وزنه که طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ ژاپن و بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار دارد در این مسابقات با رکورد 14.78 ضمن شکستن رکورد آسیا در رده نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.
نقره‌ای‌های فرزندان ایران هم در این مسابقات گل کاشتند. فاطمه همتی در پاراتیراندازی با کمان در بخش انفرادی کامپوند زنان موفق به کسب مدال نقره شد و همچنین در میکس تیمی کامپوند به همراه هادی نوری موفق شد یک مدال نقره دیگر هم به دست بیاورد. مهدی اولاد در پرتاب وزنه، هاجر صفرزاده در دوی 400 متر، حسن باجلوند در پرتاب دیسک، سید میثم بنی‌طبا در پاراجودو و علی پیروج در پرتاب نیزه، مدال‌آوران نقره کشورمان در این روزهای شیرین پارالمپیک پاریس بودند.
همچنین «فرزندان ایران» در کسب مدال برنز هم دست پری داشتند. علیرضا بخت و حامد حق شناس در پاراتکواندو،‌ علیرضا مختاری و علی‌اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه، محمدرضا عرب‌عامری در تیراندازی با کمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کردند.

 


تعداد بازدید :  86