شماره ۳۱۵۷ | ۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
پزشکیان در نخستین سفر داخلی خود به مشهد خبر داد
جراحی اقتصاد با رضایت مردم

دکتر پزشکیان در نخستین برنامه سفر خود در مسیر نیشابور به مشهد و در میان زائرانی که برای حضور در مراسم شهادت امام هشتم شیعیان عازم حرم مطهر ایشان بودند، حضور یافت.
گفت‌وگو با فعالان اقتصادی استان، دیدار و گفت‌وگو با فعالان سیاسی و فرهنگی، حضور در هیات تبریزی‌های مقیم مشهد و اقامه عزای حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، حضور در جمع عزاداران هیات آل‌یاسین مشهد و موکب دخترانه حضرت نجمه خاتون مشهد و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور و هیات همراه به استان خراسان رضوی بود. اولین ملاقات او با فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی بود که به آنها وعده داد تلاش می‌کند تجارت با کشورهای خارجی را تسهیل کند اما تاکید کرد که رسیدن به این هدف، به همکاری همه دستگاه‌های حکومت نیاز دارد. رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی باید در عرصه اقتصادی صورت گیرد و طبیعتا نیاز به چه جراحی‌هایی هست که کشور از این وضعیت خارج شود. قدم اول ما رضایت مردم است، وقتی خدمت درست ارائه دهیم و مردم این احساس را داشته باشند که حرفشان را می‌شنویم و دغدغه آنها را داریم، رضایت خواهند داشت.

بنای ما حل مشکلات بر سر راه صنعت و تجارت است
وی با بیان اینکه اگر قرار است من دولت بمانم ابتدا باید تجارت و صنعت من رونق داشته باشد در غیراینصورت ماندن من بی معناست، تاکید کرد: وظیفه دولت‌ها این است که بستر را آماده کنند که تجار و تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند در امنیت کار خود را انجام دهند. رئیس‌جمهور اضافه کرد:  در مجلس یازدهم با برخی بزرگان روحانیون جلسه‌ای داشتیم که از من پرسیدند نظرت درباره حکومت پارلمانی چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی درست نمی‌کنید؟ حکومت پارلمانی که ساختارش چیز دیگری است و اگر راست می‌گویید حکومت اسلامی درست کنید. یک عده تعجب کردند؛ گفتم اگر راست می‌گویید طبق نامه امام علی(ع) به مالک اشتر عمل کنید. استانداری که امام علی(ع) انتخاب می‌کرد، اختیار دارد قاضی القضات، فرمانده لشکر، فرماندار که تعیین می‌کند، اختیارات دارند. افراد را استخدام می‌کنند، درآمد کسب می کنند و به دولت مرکزی پول می‌دهند.

اجازه نمی‌دهیم اقشار آسیب پذیر زیر چرخ توسعه له شوند
رئیس جمهور با تاکید براینکه هر مداخله ای که می خواهیم کنیم باید حتما اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ‌های توسعه له شوند، افزود: به هر شکلی که شده اجازه ندهیم مداخلات ما مردم را با بحران مواجه کند، این چیزی است که حتما مراعات خواهیم کرد. تلاش می کنیم به هر قیمتی، هر کاری را انجام ندهیم. کاری را خواهیم کرد که عزت و اعتبار انسان‌ها با کمک شما فعالان اقتصادی، مردم و نمایندگان مجلس در آن حفظ شود.
پزشکیان تاکید کرد: معتقدیم که وحدت و همدلی می‌تواند ما را به جایی برساند؛ اگر با هم باشیم، مشکلاتمان حل می شود. باور کنید دلمان می خواهد مشکلات شما را حل کنیم. از صمیم قلب می خواهیم این اتفاق بیفتد؛ به علم، کارشناسی، نخبگان و تولیدکنندگان و سرمایه داران معتقدیم و می‌گوییم اگر آنها وارد صحنه شوند، مشکلات حل می شود.
وی ضمن تشکر از از مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: با همدلی می‌توان این مسیر را طی کرد. سیاست اصل قضیه است و باید به وسیله آن کشور را اداره کرد اما سیاسی بازی نکنیم. ان‌شاءالله با کمک شما فعالان اقتصادی و مردم مشکلات را حل می‌کنیم. ما باید نگاهمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم روند را در مسیر عدالت و انصاف قرار بدهیم. رئیس جمهور اظهار کرد: مردم در شرق و غرب کشور در فقر زندگی می‌کنند، درحالی که همه منابع در آنجا وجود دارد. باید حق را در جامعه پیاده کنیم و با احترام به نخبگان، صنعتگران و تولیدکنندگان، دست به دست هم دهیم و موانع را از سر راه برداریم. قصد و اراده ما برداشتن موانع است؛ هرجا دستمان باز باشد و در اختیار ما باشد، مطمئن باشید این کار را خواهیم کرد و اختیارات را در استان تا جایی که ممکن باشد، واگذار خواهیم کرد.


تعداد بازدید :  85