شماره ۳۱۵۶ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
صفحه را ببند
ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری و عملیات‌های مقاومت
کرانه باختری ؛ باتلاق رژیم صهیونیستی

[شهروند] پنج روز پس از لشگرکشی سنگین رژیم صهیونیستی به کرانه باختری که به‌گفته تحلیلگران سنگین‌ترین حملات به این منطقه از سال 2002 بوده است و در پی آن 20 نفر به شهادت رسیده‌اند، نیروهای مقاومت سرایاالقدس و القسام شاخه نظامی جهاد و حماس در این منطقه ضربات کاری‌ای به ارتش اشغالگر اسرائیل وارد کردند. بامداد شنبه بود که منابع محلی از عملیات شهادت‌طلبانه نیروهای مقاومت با خودروهای انفجاری در مناطق گوش عتصیون و کرمی تسور در شمال الخلیل اشغالی و تیراندازی به نیروهای صهیونیست خبر دادند. افزون بر آن، منابع اسرائیلی از هلاکت یک نظامی اسرائیلی در درگیری با نیروهای مقاومت در حوالی جنین خبر داده‌اند. در پی این حملات فرماندهی مرکزی اسرائیل عنوان کرد کرانه باختری در آستانه انفجار قرار دارد و درگیری در این منطقه بار جدید به ارتش این رژیم تحمیل می‌کند. در ادامه نگاهی کوتاه به درگیری‌های مقاومت با اشغالگران در کرانه باختری خواهیم داشت:

عملیات‌های مقتدرانه مقاومت در کرانه باختری کابوس اسرائیل
شامگاه جمعه منابع رسانه‌ای خبر دادند در پی حمله خودرویی به منطقه گوش عتصیون در شمال الخلیل، فرمانده تیپ گوش عتصیون، چند نظامی و چند شهرک نشین به سختی زخمی شدند و ارتش اسرائیل مجبور به بستن ورودی‌های این شهرک‌ها و چند منطقه دیگر در الخلیل شد. علاوه بر آن انفجار یک خودرو در شهرک کارمی تزور و نفوذ یک خودرو به داخل این شهرک و تیراندازی به سربازان صهیونیست، سبب وحشت در میان صهیونیست‌ها شد. العالم در گزارشی از این دو عملیات نوشته است: «به‌دنبال انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک صهیونیست نشین گوش عتصیون و شهرک صهیونیست‌نشین «کارمی تزور» در نزدیکی بیت لحم در کرانه باختری سه سرباز و چند شهرک‌نشین ازجمله فرمانده تیپ عتصیون، زخمی شدند. این رسانه‌ها اعلام کردند که یک مرد مسلح فلسطینی با ورود به شهرک صهیونیست‌نشین ««کارمی تزور»، نگهبان شهرک را زیر گرفت و به سمت شهرک‌نشینان تیراندازی کرد، این در حالی است که خودروی وی در حال رانندگی در محل منفجر شد. در عملیاتی دیگر یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پمپ بنزینی در شهرک صهیونیست‌نشین گوش عتصیون، در نزدیکی بیت لحم، نیز منفجر شد.» همچنین مهر درباره عملیات کمین مقاومت برای صهیونیست‌ها در جنین نوشته است: «گردان‌های شهدای‌الاقصی اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الدمج در شهر جنین در کمینی سخت گرفتار کرده است که در این عملیات این نیروها کشته و زخمی شدند.»

واکنش مقاومت و رژیم صهیونیستی به این حملات
در پی این دو عملیات، ارتش اسرائیل با اعلام اینکه هر دو فرد مهاجم را به ضرب گلوله به شهادت رسانده است، در ابتدا درصدد انکار تلویحی ارتباط این حملات برای کوچک نمایی ضربه همزمان مقاومت برآمد. علاوه بر آن ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی از مسدود کردن ورودی‌های الخلیل از جمله: «راس الجوره» و «فرش الهوا» و ورودی جنوبی شهر الخلیل و شهرک‌های الظاهریه، السموع، دورا همچنین ورودی اردوگاه‌های الفوار، العروب توسط ارتش اسرائیل در پی دو عملیات مقاومت در الخلیل خبر داد. از سوی مقابل، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای نوشت: «رژیم اشغالگر که با توهم، سعی در شکست مقاومت در شمال کرانه باختری دارد، ان‌شاء‌الله به‌زودی با مرگ و پاسخ‌های بعدی مقاومت از جنوب، مرکز کرانه باختری و سایر مناطق اشغالی غافلگیر خواهد شد.» همچنین جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات‌های مذکور عنوان کرد: «ما عملیات منحصربه‌فرد اعضای مقاومت در شمال الخلیل را تبریک می‌گوییم. فریب و حیله‌گری که دشمن از طریق دروغ‌گویی‌ها و کاستن از اهمیت عملیات اعضای مقاومت انجام می‌دهد واقعیت را تغییر نخواهد داد. این تلاش‌ها نشان می‌دهد این عملیات سطوح امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را در تنگنای شدید قرار داده است»

باتلاق کرانه باختری برای ارتش جلاد صهیونیستی
حملات اسرائیل به کرانه باختری در حالی در ابتدا با مانور سنگین و قدرت نمایی ارتش این رژیم همراه بود که به‌نظر می‌رسد اکنون تبدیل به نقطه ضعف و دردسری تازه برای صهیونیست‌ها شده است. همانگونه که در ابتدای این نوشتار اشاره شد، مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل درباره انفجار در کرانه باختری هشدار می‌دهند و مقاومت، علاوه بر غزه در کرانه باختری نیز رژیم اسرائیل را گرفتار کرده است. فرمانده گردان‌های سرایاالقدس در کرانه باختری عنوان کرده است: «زمان نابودی پروژه مقاومت در کرانه باختری پایان یافته است. اکنون در تمامی شهرها و اردوگاه‌ها گروه‌هایی وجود دارند که به همراه سرایا القدس و مقاومت فعالیت می‌کنند. دشمن در روزهای آینده خواهد دید با سربازان و ادوات نظامی‌اش در جنین، طوباس و طولکرم چه خواهیم کرد.» عملیات‌های چند روز اخیر و قدرت نمایی مقاومت در کرانه باختری نشان می‌دهد این منطقه تبدیل به باتلاق ارتش اسرائیل شده است.


تعداد بازدید :  152