شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
پس‌انداز مشاركتي

خب حالا امروز مي‌خواهيم به امر مهم پس‌انداز بپردازيم. همه شما مي‌دانيد كه پس‌انداز تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی‌شود، بلکه همه اعضای خانواده در آن سهیم‌اند. براي اين كار چند راه‌حل مشاركتي وجود دارد. يكي دخالت در مدیریت داخلی خانه است. مثلا مدیریت صحیح هزینه‌ها و فرزندان با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از وسایلی که در اختیار دارند و وسایل منزل. شما بايد به خود و فرزندانتان اين امر را آموزش دهيد. به اين مي‌گويند پس‌انداز مشاركتي!
مشارکت نه به این معنا که دیگران را مجبور به انجام دادن فعالیتی کنیم که به پس‌انداز منتهی شود، بلکه به این معنا که دیگران خود با شناخت و آگاهی از لزوم و ضرورت و بنا بر میل و اراده خود به آن بپردازند؛ از این رو، گفت‌وگو در خانواده درباره ‌راه‌های پس‌انداز و رابطه صرفه‌جویی با آن و تأثیر پس‌انداز در زندگی آینده و نقش آن در ایجاد اطمینان‌خاطر و کاهش فشارهای روانی، به مشارکت درست و فعال اعضای خانواده می‌انجامد.
بنابراین، درباره پس‌انداز بیشتر بیندیشیم و راه‌های گوناگون آن را بررسی کنیم و برای به دست آوردن آن اقدام کنیم. به هر میزان و از هر کجا که آغاز کنیم، برای خود و دیگران مفید خواهد بود. از همين الان شروع كنيد.


تعداد بازدید :  288