شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهانی

تلویزیون جاسوس سامسونگ
به دنبال انتشار اخباری در مورد استراق سمع تلویزیون‌های جدید سامسونگ از کاربران، شکایتی رسمی در این زمینه از سوی Electronic Privacy Information Center  ارایه شده است. ظاهرا نسل جدید این تلویزیون‌های هوشمند در صورت فعال کردن قابلیت دریافت فرامین صوتی صدای کاربران را در محیط اطراف ضبط می‌کنند. موسسه EPIC می‌گوید: سامسونگ نه‌تنها مشتریانش را گمراه کرده، بلکه قوانین آمریکا در مورد ارتباطات الکترونیک و مخابرات را هم نقض نموده است. این موسسه معتقد است بسیاری از خریداران این تلویزیون‌ها از این مسأله اطلاعی ندارند و به همین مسأله حریم شخصی و اطلاعات خصوصی آنها در معرض دستبرد و شنود قرار می‌گیرد.

خرید جدید 25‌میلیون دلاری گوگل
گوگل برای خرید دامنه  app  در مزایده‌ای که به همین منظور برگزار شد رقم قابل توجه 25‌میلیون دلار را پرداخت کرده است. این بالاترین رقمی است که تا به حال برای چنین کاری پرداخت شده است. شرکت Charleston Road Registry وابسته به گوگل که مالکیت دامنه یاد شده را در اختیار گرفته می‌گوید برنامه‌های متنوعی برای اداره آن خواهد داشت. گوگل قصد دارد دامنه app را در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های همراه قرار دهد تا آنها بتوانند وب‌سایت‌هایی برای افزایش تعداد کاربران برنامه‌های همراه راه‌اندازی کنند. کاربران نیز با مراجعه به این سایت‌ها خواهند توانست برنامه‌های همراه محبوب خود را بیابند.

هوآوی هم ساعت هوشمند می‌سازد
در حالی که قرار است کنگره جهانی موبایل هفته آینده در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز شود، اخبار مختلفی از آن به بیرون درز کرده است. برخی از اخبار یاد شده مربوط به عرضه ساعت‌های هوشمند از سوی شرکت‌های فناوری هستند. ازجمله این شرکت‌ها، هوآوی است که ساعت خود را همراه با سیستم عامل Android Wear عرضه می‌کند و به نبرد ساعت هوشمند اپل می‌رود. گفته می‌شود ساعت هوشمند هوآوی هم طراحی صنعتی مناسبی دارد و هم از کیفیت ساخت مناسب برخوردار است و به فناوری‌های موردنیاز نیز مجهز شده است.


تعداد بازدید :  371