شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   بسته خروج از رکود به مجلس رفت| مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: ۳۰ بند از بسته خروج از رکود برای اخذ مصوبه قانونی مجلس ارسال شده و چهارشنبه اعلام وصول می‌شود. نیلی افزود: دولت باید با یک ادبیات نوشتاری خود را در معرض نقد قرار دهد، چرا که این حق مردم است که تصمیمات دولت را نقد کنند و اگر قبلا این کار انجام نمی‌شده، اشتباه بوده است.  
   نمی‌دانم بنزین وارداتی اروپایی است
 یا نه| محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت پس از واردات اولین محموله بنزین یورو ۴ گفت: مبدا محموله اخیر بنزین وارداتی یورو 4 معلوم نیست و تأیید نمی‌کنم که از اروپا یا غیر آن وارد شده است. او افزود: بارها گفته‌ام که ما بنزین را در بازار می‌خریم و از هیچ کشور و پالایشگاهی مستقیما خرید نمی‌کنیم، چرا که اساسا چنین کاری
 عملی نیست.  
   ساخت بندر جاسک آغاز می‌شود| عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست برای افزایش سهم ایران در تجارت دریایی در تمام بنادر جنوبی، شمالی و پسکرانه‌های این مناطق سرمایه‌گذاری کنند. او افزود: تصمیم داریم موقعیت رقابتی ایران را در سواحل جنوب حفظ و به دست آوریم. سواحل جنوب 30‌میلیون تن ظرفیت کانتینری دارد که ما ظرفیت ایران را به شش‌میلیون تن افزایش دادیم. با توجه به دستور توسعه فاز 3 بندر شهید رجایی و ظرفیت بندر چابهار این ظرفیت افزایش می‌یابد. همچنین بندر جاسک به‌عنوان بندر دوم بزرگ احداث می‌شود.
   تورم قابل پیش‌بینی نیست| علیرضا مقتدایی مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با تأکید بر اینکه کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور را نباید با ارزانی اشتباه کرد، گفت: پیش‌بینی‌ها درباره تورم بسته خروج از رکود انجام شده ولی پس از اجرا می‌توان رقم دقیق را اعلام کرد. وی با بیان این‌که نرخ تورم قابل پیش‌بینی نیست، گفت: دامنه اختلاف نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار کاهش یافته زیرا‌ سال پایه در هر دو نهاد یکسان شده است.
   برنامه‌ای برای گرانی دوباره آب و برق نداریم| علیرضا دایمی معاون وزیر نیرو گفت: تاکنون تصمیمی برای افزایش مجدد قیمت برق و آب گرفته نشده است و هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب و برق در‌ سال ۹۳ نداریم. او اظهار داشت: با وجود افزایش 20 و 24‌درصدی قیمت آب و برق در‌ سال‌جاری، هنوز هزینه‌ای که مصرف‌کنندگان نسبت به مصرف آب و برق می‌پردازند، با هزینه تمام‌شده تولید، انتقال و توزیع آنها فاصله
 بسیاری دارد.
   طرح ویژه برای مبارزه با دلالان میادین میوه| مجتبی فراهانی معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تأکید کرد: با کمک نهادهای ذی‌ربط و با محوریت سازمان تعزیرات حکومتی کمیته‌ای برای ساماندهی میادین میوه و تره‌بار تشکیل شد. وی افزود: دلالان با ایجاد بازار‌های کاذب منجر به گران شدن میوه می‌‌شوند، بنابراین با حذف واسطه‌ها کاهش قیمت میوه نیز خواهیم داشت. کارشناسان صنعت پالایش معتقدند خرید بنزین یورو 4 در خلیج‌فارس تقریبا غیرممکن است چرا که اغلب پالایشگاه‌های منطقه از هند تا حاشیه جنوبی خلیج‌فارس بنزین یورو 4 تولید نمی‌کنند .


تعداد بازدید :  295