شماره ۳۱۳۸ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
سیدحسن نصرالله: پاسخ ما قطعی است، نتانیاهو خواهان آتش بس نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفتم شهادت «فواد شکر»، فرمانده جهادی ارشد این جنبش، با بیان اینکه  نتانیاهو خواهان توقف جنگ و برقراری آتش‌بس نیست، افزود: او خواهان به زانو درآوردن غزه و سیطره امنیت مطلق بر آن است، اسرائیل هرگز تشکیل یک دولت فلسطینی حتی در نوار غزه را برنمی‌تابد.
سید حسن نصرالله با تاکید بر گرفتن انتقام خون شهدای مقاومت به ویژه شهید فواد شکر تاکید کرد به یاری ما، پاسخ ما چه به تنهایی یا به همراه جبهه مقاومت قطعی است. این نبرد بزرگی است. سید حسن نصرالله، گفت: «ممکن است دشمن به دلیل عقل کودکانه‌اش در اقدامی تحریک‌آمیز، به شکستن دیوار صوتی بر فراز ضاحیه جنوبی بیروت بپردازد. راز قدرت ما در پایداری است، زیرا ضربه زدن به رهبران ما، هرگز باعث تضعیف اراده و تصمیم ما برای ادامه راه نخواهد شد.» سید حسن نصرالله با اشاره به مجاهدت‌های شهید فواد شکر افزود: «فرمانده شهید از نسل بنیانگذار مقاومت بود. او در همه نبردهای اصلی مقاومت به عنوان فرمانده و مرد میدان و از روز اول عملیات طوفان‌الاقصی به‌طور مداوم در اتاق عملیات حضور داشت. شهادت فواد شکر، خسارت و ضایعه بزرگی است، اما این امر، به هیچ عنوان باعث شوکه شدن، توقف یا تردید ما نخواهد شد.»

اسرائیل حتی تشکیل کشور فلسطین در غزه را نیز نخواهد پذیرفت
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که میدان مرکزی نبرد کنونی، فلسطین و نوار غزه است که جبهه‌های پشتیبان نیز به آن اضافه می‌شوند.  دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «صهیونیست‌ها می‌گویند کشور فلسطین، وجود ندارد. این در حالی است که برنامه جبهه مقاومت، تشکیل کشور فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه است. بنابراین، کلیه طرح‌هایی که حد فاصل بین این دو دیدگاه، مطرح می‌شوند غیر واقعی هستند و هیچ آینده‌ای نخواهند داشت.»

ادعای آمریکا درباره حمایت از کشور مستقل فلسطین کذب محض است
سید حسن نصرالله تاکید کرد: «آمریکا در ۳۱ سال گذشته از زمان توافق اسلو تاکنون درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین سکوت کرده است و ادعاهای امروزش در این زمینه، دروغ‌پردازی و نفاق است، زیرا در صورت هرگونه رأی‌گیری درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت، این کشور اقدام به وتوی آن خواهد کرد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی، نشانه از دست رفتن هیمنه و قدرت این رژیم است، تصریح کرد: «آمریکایی‌ها با ادعای اینکه از عملکرد نتانیاهو در جنگ، رضایت ندارند، جهانیان را فریب می‌دهند. آنها به‌طور گسترده به این رژیم سلاح می‌دهند.»

در صورت شکست مقاومت غزه، اسرائیل همه مقدسات اسلامی و مسیحی منطقه را نابود می‌کند
سید حسن نصرالله با اشاره به ضرورت بیدار شدن کشورهای عربی در مقابل خطر کنونی برای منطقه، تاکید کرد: «در صورتی که - بنا به فرض محال - مقاومت در غزه شکست بخورد، اسرائیل، همه مقدسات اسلامی و مسیحی، فلسطین، اردن و نظام حاکم بر آن و سوریه و مصر را نابود خواهد کرد. مردم منطقه باید جلوگیری از پیروزی اسرائیل در این جنگ و ممانعت از نابودی مقاومت و قضیه فلسطین را به عنوان یک هدف برای خودشان تعریف کنند. آنهایی که در لبنان درباره پیروزی مقاومت اظهار نگرانی می‌کنند، باید حجم خطرات حوادث کنونی منطقه را در صورت پیروزی دشمن درک کنند.»

شهادت هنیه و فواد شکر باعث تغییر در ماهیت رویارویی با دشمن نخواهد شد
سید حسن نصرالله با اشاره به ترور شهیدان فواد شکر و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: «اگرچه ترور این دو شهید یک دستاورد برای رژیم صهیونیستی است، اما باعث هیچ گونه تغییری در ماهیت نبرد نخواهد شد. بی‌تردید شهادت شهید اسماعیل هنیه، خسارت بزرگی برای ملت فلسطین و محور مقاومت است، اما این امر باعث تضعیف و شوکه شدن ما نخواهد شد که افزایش عملیات مقاومت گواهی بر آن است. این ترورها، باعث دشوارتر شدن وضعیت دشمن شده است زیرا عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری و مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است. علاوه بر این، دشمن از نظر اقتصادی دچار زیان‌های متعددی در همه زمینه‌ها شده است.»


تعداد بازدید :  140