شماره ۳۵۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
امیررضا خادم در گفت‌وگو با «شهروند»:
اختلافات استقلال هم جنجال‌ساز می‌شود!

گروه ورزش| اختلافات درونی باشگاه پرسپولیس قبل از شروع لیگ آغاز شد و پس از شکست مقابل فولاد در هفته دوم این ماجرا تا جایی پیش رفت که رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه به صورت علنی علیه یکدیگر مصاحبه می‌کردند.  بار دیگر وزارت ورزش و شخص امیررضا خادم که به نوعی مسئول انتخاب هیأت‌مدیره پرسپولیس محسوب می‌شود، مجبور است به این ماجرا ورود کند تا شاید با رودررو قرار دادن این 2نفر به این اختلافات پایان دهد. به گفته معاون وزیر ورزش اختلاف خاصی میان رحیمی و سیاسی وجود نداشته و سوءتفاهمات نیز حل شده اما نمی‌توان قول داد از این پس اختلاف‌نظری وجود نداشته باشد.  در ذیل گفت‌وگوی امیررضا خادم با «شهروند» را پس از جلسه با رحیمی و سیاسی می‌خوانید.
 به‌نظر می‌رسد بازهم مجبور شدید مانع بالا گرفتن دعوای مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس شوید؟
نه دعوایی وجود داشت و نه بحث برکناری کسی مطرح بود. به دلیل برخی سوءتفاهماتی که میان رحیمی و سیاسی به‌وجود آمده بود، از آنها خواستم تا در جلسه‌ای مشترک شرکت کنند و رودررو صحبت‌هایشان با یکدیگر انجام دهند، البته مصاحبه‌هایی که از این دونفر در رسانه‌ها منتشر می‌شود با صحبت‌هایی که در این جلسه با یکدیگر داشتند، متفاوت بود.  الان هم نمی‌توانم قول بدهم که این اختلاف‌نظر دیگر وجود نخواهد داشت زیرا اساس هیأت‌مدیره برآیند نظر اعضاست که به تصمیم‌گیری منجر می‌شود.
 به‌نظر می‌رسد این دونفر و حتی سایر اعضا بر سر سرمربیگری دایی نیز با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.
اتفاقا یکی از مباحثی که در جلسه مطرح شد در رابطه با کادرفنی بود.  پرسپولیس در 2 بازی ابتدایی نتایج خوبی نگرفته و طبیعی است که حاشیه‌ها زیاد باشد. حس می‌کنم مدیرعامل و هیأت‌مدیره با دعوت از دایی در جلسه‌ای می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند، البته هیچ صحبتی از برکناری دایی درمیان نبود و اتفاقا هم رحیمی و هم سیاسی به حمایت بیشتر از کادرفنی تأکید کردند. نمی‌دانم چرا این‌قدر زود همه صحبت از برکناری مدیرعامل یا سرمربی می‌کنند، در حالی که اصلا چنین مباحثی مطرح نیست و اختلاف رأی و نظر وجود دارد.
 ممکن است این اختلافات در استقلال هم به‌وجود بیاید؟
اتفاقا در استقلال نیز همین مسائل وجود دارد و اختلاف‌نظر در هیأت‌مدیره آن باشگاه هم هست. هیچ هیأت‌مدیره‌ای در دنیا وجود ندارد که اختلاف‌نظر نداشته باشد اما این اتفاقات به دلیل حساسیت بالای مردم توسط رسانه‌ها بزرگ نشان داده می‌شود.  وضع ذاتی این 2 باشگاه به‌گونه‌ای است که خیلی از مردم کشورمان درگیر مسائل آنها هستند و به همین خاطر این سروصداها و جنجال‌ها به‌وجود می‌آید.  مطمئن باشید در آینده نیز هم در استقلال و هم در پرسپولیس این جنجال‌ها وجود خواهد داشت، مگر این‌که کاری انجام شود تا از محبوبیت و جذابیت این 2تیم در جامعه کم شود! البته بر خود من نیز انتقادهایی وارد است اما راه اصلی خروج از این بحران همان است که گفتم.
 در رابطه با خصوصی‌سازی این 2 باشگاه نیز به نظر می‌رسد موانعی به‌وجود آمده. حتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی صحبت‌های شما را غیردقیق خوانده بود.
حدود 45روز از جلسه‌ای که با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم، می‌گذرد اما آنها هیچ‌یک از توافقاتی که انجام داده بودیم را اجرایی نکرده‌اند.  درست است که بحث‌های فنی واگذاری این 2باشگاه در تخصص من نیست و در آنها زیاد هم نظر نمی‌دهم.  شاید منظور پوری‌حسینی نیز این بوده که به نظرم، نظرش منطقی است اما ما براساس رسالتی که داریم، موظفیم تا نگرانی‌مان را از به تعویق افتادن اجرای قانون ابراز کنیم.  قانون می‌گوید باید استقلال و پرسپولیس تا پایان‌ سال خصوصی شوند اما ما نگرانیم که این امر در موعد مقرر اتفاق نیفتد.
 قرار است به‌زودی در انتخابات هیأت‌رئیسه فیلا شرکت کنید، این مسئولیت با کارهای سنگینی که شما در وزارتخانه پیگیری می‌کنید، تداخل ندارد؟
من چند روزی فقط به کرواسی رفتم تا رایزنی‌های لازم را برای رسیدن ایران نه خودم به یک کرسی در فیلا انجام دهم.  در ضمن تصمیم من نبود که به‌عنوان نماینده ایران معرفی شوم و دیگران این لطف را به من داشتند. الان هم در حال رایزنی با برخی کشورها هستیم.  فدراسیون هم در این امر کمک زیادی انجام داده و از 10، 15 کشور آفریقایی دعوت کرده تا آنها محدودیت‌های ایران را در انتخابات هیأت‌رئیسه بزرگنمایی نکنند و بیشتر به قدرت کشتی ایران در جهان و واقعیت‌های این ورزش بپردازند. امیدوارم  پس از سال‌ها ایران بتواند یک نماینده در فیلا داشته باشد تا از حق کشتی کشورمان دفاع کند. 

وزارت ورزش مانع افشاگری رحیمی شد

پس از مصاحبه‌های متعدد و تندی که برخی اعضای هیأت‌مدیره، به‌ویژه سیاسی در روزهای اخیر علیه مدیرعامل و سرمربی تیم انجام داده‌اند روز گذشته سرانجام رحیمی تصمیم گرفت جواب این اظهارات را در مصاحبه تندی که انجام داد، بدهد.  او در این گفت‌وگو ضرب‌الاجل یک روزه برای وزارت ورزش تعیین کرد تا با ورود به این ماجرا مانع افشاگری‌اش علیه اعضای هیأت‌مدیره شوند، البته کاظم‌پور و سیاسی که منتقدان رحیمی در هیأت‌مدیره هستند نیز از افشاگری احتمالی او استقبال کرده‌اند و به انتقاداتشان ادامه دادند اما امیررضا خادم به نمایندگی از وزارت ورزش با دعوت دوطرف مانع افشاگری رحیمی شد تا فعلا آتش این دعوا فروکش کند.


تعداد بازدید :  322