شماره ۳۱۲۷ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال برگزار شد
داربی 104 در هفته ششم لیگ 24

[شهروند] مراسم قرعه کشی بیست و چهارمین دوره لیگ برتر از ساعت ۱۸:۳۰ دیروز سه شنبه دوم مردادماه در هتل المپیک برگزار شد.
 استقلال تهران، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، ذوب آهن، ملوان، آلومینیوم، شمس آذر، گل گهر سیرجان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، چادرملو و خیبر خرم آباد تیم‌های حاضر در فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال هستند. براساس قرعه کشی صورت گرفته دیدار رفت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته ششم دور رفت برگزار خواهد شد و دیدار برگشت م در هفته بیست و یکم
 انجام می شود.
طبق برنامه در هفته نخست، پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در خانه به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتور به ترتیب با  شمس‌آذر قزوین، چادرملوی اردکان و مس رفسنجان دیدار خواهند کرد.
امیرحسین روشنک، مدیر مسابقات لیگ برتر فوتبال در این مراسم گفت: در فصل گذشته ۳۴/۵ درصد بازی‌ها پایان هفته و سایر مسابقات در روزهای میان هفته برگزار شد. در انگیس ۷۸ درصد و در آلمان ۸۶ درصد مسابقات پایان هفته برگزار می‌شود. امیدوارم با یک هماهنگی و تعادل آمار خود را در برگزاری روزهای پایان هفته به حداقل ۶۰ درصد برسانیم. در کشور ما حداقل فاصله زمانی بین بازی‌ها ۴ روز است که در لیگ انگلیس این آمار گاهی به ۲ روز می‌رسد. آلمان هم فاصله زمانی‌اش مثل عربستان که ما با آن رقابت داریم، ۳ روز است. این فاصله ۴ روزه محدودیت‌هایی برای برگزاری مسابقات در پایان هفته ایجاد می‌کند‌.
روشنک ادامه داد: باید طبق تعامل سازمان لیگ، فدراسیون و باشگاه‌ها لیگ آینده را پیش ببریم. برگزاری مسابقات در روزهای پایانی هفته سودهای مادی و معنوی زیادی برای ما دارد زیرا منجر به افزایش حضور تماشاگران می‌شود.
وی تصریح کرد: اکنون به دلیل حضور تیم‌ها در مسابقات آسیایی نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق را اعلام‌ کنیم اما تا قبل از اردوی تیم ملی در شهریور، ۳ هفته بازی‌ها را برگزار کرده و پس از آن هم برنامه کامل را ارائه می‌کنیم. هرچند ممکن است با تغییراتی همراه شود که در فوتبال دنیا هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد.


تعداد بازدید :  55