شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام فلاحیان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به حجت‌الاسلام جناب آقای حاج‌شیخ‌علی فلاحیان درگذشت فرزند وی را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را  روز چهارشنبه به شرح زیر منتشر کرد:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حجه‌الاسلام جناب آقای حاج‌شیخ‌علی فلاحیان دام توفیقه
درگذشت فرزندتان را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسالت می‌نمایم.
امیرحسین فلاحیان فرزند آخر حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فلاحیان متولد 1370 است روز جمعه مورخه 1/12/1393 به توصیه پزشکان معالج در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بستری شد که پس از 3روز پیگیری و درمان دچار آمبولی شد و درگذشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پرداخت یارانه نقدی اشتباه بود
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید، اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی را کاری اشتباه توصیف کرد و گفت:  کسانی که نیاز به یارانه نقدی ندارند، حذف شوند.  به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به موضوع پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و افزود:  یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و در این شرایط دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70‌میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند.
وی ادامه داد: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود، صرف این کار شود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که پرداخت یارانه نقدی به یک غده چرکین تبدیل شده است، گفت:  دولت و مجلس باید در این موضوع شجاعت به خرج داده و اقدام به جراحی این غده چرکین کنند تا کسانی که نیاز به این یارانه ندارند، حذف شوند.
این مرجع تقلید تأکید کرد:  موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده و نیازمند عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی هم خواهد داشت.

 آیت‌الله‌ هاشمی در حاشیه بازدید از طرح حرم مطهر: کلیت کار توسعه حرم حدود 3ماه دیگر به اتمام می‌رسد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  توسعه حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی به پایان ظریف کاری‌ها و کارهای جزئی بستگی دارد.
 اما به ‌هر حال کلیت کار ان‌شاءا... تا دو، سه ماه دیگر به اتمام می‌رسد.  به گزارش ایلنا، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه بازدید از روند توسعه حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی درخصوص چگونگی اجرای این طرح عظیم گفت:  خوشحالم که در یک جای مناسب آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی به شکل عظیم و با خصوصیت‌های بارز در حال شکل‌گیری است،  البته این طرح بیش از زمانی که مدنظر بود طول کشید.  علت آن هم کمبود بودجه برای تکمیل بود که به تدریج می‌رسید، البته لازم به ذکر است که روند اجرای این طرح نیز تجدیدپذیر است. ان‌شاءا.. در ‌سال آینده ما این طرح را کامل شده مشاهده کنیم، این طرح یکی از مراکزی می‌شود که خیلی از توریست‌های دنیا خواهان دیدن آن هستند.  وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اجرای این طرح چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: البته این سوال را باید از سیدحسن خمینی پرسید و بنده اطلاعی از زمان دقیق اتمام کار ندارم،  البته اتمام کار به پایان ظریف‌کاری‌ها و کارهای جزئی بستگی دارد.  اما به ‌هر حال کلیت کار ان‌شاءا..تا دو، سه ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب:شورای مشورتی اصلاح‌طلبان راهبردهای نهایی انتخابات را تعیین می‌کند
عبدالله ناصری گفت: امروز تمامی گروه‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور با شورای مشورتی هماهنگ هستند چرا که برای اصلاح‌طلبان این شورا مرجع نهایی است که راهبردهای انتخابی را تعیین می‌کند.  ناصری در گفت‌وگو با ایلنا در ادامه درخصوص ممنوعیت درج اخبار و تصاویر رئیس دولت اصلاحات در رسانه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع هماهنگی اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت:  باور ما این است که نه دولت و نه شورایعالی امنیت ملی با این تصمیم موافق نیستند. امیدواریم از سوی شورایعالی امنیت ملی هر چه زودتر این مشكل حل شود.  ناصری درخصوص فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس عنوان کرد: تمامی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال 92 متقاضی ادامه حیات شورای مشورتی بودند. این شورا هم به کار خود توسعه داده و امروز تمامی گروه‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور با شورای مشورتی هماهنگ هستند چرا که برای اصلاح‌طلبان این شورا مرجع نهایی است که راهبردهای انتخابی را تعیین می‌کند.


تعداد بازدید :  235