شماره ۳۱۲۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
سیدحسن نصرالله در پاسخ به تهدید حمله صهیونیست ها به مناطق مسکونی لبنان
به شهرک های جدید حمله می کنیم
نصرالله خطاب به سازشکاران: هیهات که ما تن به ذلّت و خواری دهیم

[شهروند] سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌ای که به مناسبت روز عاشورا و به رسم هرساله در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد به تبیین مواضع این گروه مقاومت و ادامه مسیر نبرد با رژیم صهیونیستی پرداخت. نصرالله از حمایت از فلسطین به سبب مبانی اعتقادی اسلام و تأسی به سیره ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) سخن گفت و بر ادامه نبرد تا توقف جنگ غزه تأکید کرد. بخش‌هایی از سخنان او به نقل از ایرنا و تسنیم در ادامه تقدیم می‌شود:

هیهات که ما تن به ذلّت و خواری دهیم
سیدحسن نصرالله سخنان خود برای عزاداران گردآمده در ضاحیه را با ادای احترام به مردم غزه و مردم مقاوم جنوب لبنان و رزمندگان مقاومت آغاز کرد. وی در ادامه در مورد پیشنهادها برای سازش و کوتاه آمدن در برابر اسرائیل و رهاکردن مردم غزه عنوان کرد: «خطاب به کسانی که می‌خواهند ما رژیم غاصب صهیونیستی را به‌رسمیت بشناسیم و با آن عادی‌سازی کنیم، ما سخن اباعبدالله‌الحسین(ع) را می‌گوییم که فرمود؛ «به خدا سوگند، نه دست ذلّت و خواری به شما می‌دهم و نه چونان بردگان می‌گریزم.»، همچنین به کسانی که از ما می‌خواهند از یاری مظلومان در غزه دست بکشیم، این گفته امام حسین(ع) را یادآوری می‌کنیم که فرمود؛ «هان! این نانجیب پسر نانجیب، مرا میان دو چیز مخیر کرده است؛ میان شمشیر و تن دادن به خواری، و هیهات که ما تن به ذلّت و خواری دهیم».

نبرد کل امت اسلامی با صهیونیسم
نصرالله در ادامه با اشاره به هماهنگی اضلاع محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت: «ما برای حمایت از فلسطین و نوار غزه مظلوم و کرانه باختری و ملت لبنان از 8 اکتبر گذشته وارد نبردی متفاوت شدیم و جبهه حمایت از عملیات طوفان‌الاقصی را گشودیم؛ زیرا این نبرد، نبرد کل امت اسلامی با دشمن صهیونیستی است و دیگر جبهه‌های حمایت از غزه، در یمن، عراق و نیز سوریه و ایران کنار ما هستند و از مظلومان دفاع می‌کنند. برای نخستین بار از زمان تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، این رژیم در بدترین روزهای خود به‌سر می‌برد و از رسیدن به اهداف جنگی خود ناتوان مانده و با کشتار غیرنظامیان در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود است. ما امروز در مقاومت در برابر رنج هزاران اسیر فلسطینی، محاصره بیش از 2میلیون نفر در نوار غزه، تهدیداتی که مسجد‌الاقصی در معرض آن قرار دارد و همچنین مقابل سکوت جهانی و نادیده گرفتن مسئله فلسطین، کاملاً با یکدیگر منسجم و هماهنگ هستیم.»

ضربات بی‌سابقه مقاومت به اسرائیل در جنگ اخیر
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به پنهان کردن آمار واقعی خسارات و تلفات در سرزمین‌های اشغالی توسط سران اسرائیل افزود: «امروز برای نخستین بار است که رژیم صهیونیستی در همه سطوح از ارتش تا سرویس‌های امنیتی، کابینه، احزاب و جامعه خود و بخش امنیتی و اقتصادی دچار مشکلات و چالش‌های زیادی شده است. همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای پنهان کردن خسارت‌های جانی و مالی خود، چه در نوار غزه و کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، شکست خورده است و آمار نشان می‌دهد که 9254نفر ازجمله افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی در این جنگ آسیب دیده‌اند؛ به‌طوری که 3000نفر از آنها دچار قطع عضو، 650نفر فلج و 185نفرشان دچار نابینایی کامل شده‌اند، همچنین هزاران صهیونیست از آسیب‌های روانی شدید رنج می‌برند. همچنین یمن توانست بندر ایلات اشغالی را محاصره کند؛ به‌طوری که این بندر ورشکسته شد و هزینه‌های کشتیرانی به 200تا 300درصد افزایش یافت و این عواقب جدی برای صهیونیست‌ها دارد.»

به شهرک‌های جدید حمله می‌کنیم
سیدحسن نصرالله در ادامه عنوان کرد: «اگر بخواهید به غیرنظامیان ما همچنان حمله کنید، بدانید که با موشک‌های خود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید شما که تاکنون مورد حمله قرار نگرفته، حمله خواهیم کرد. جبهه نبرد ما تا زمانی که تجاوزگری علیه نوار غزه ادامه دارد، متوقف نخواهد شد و تهدید به جنگ گسترده از ۱۰ ماه پیش تاکنون، هراسی در ما ایجاد نمی‌کند. ما شب گذشته(سه‌شنبه شب) در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، حدود ۱۲۰ موشک به «کریات شمونه» و بسیاری از شهرک‌های صهیونیست نشین دیگر شلیک کردیم.»
هشدار و رجزخوانی مقتدرانه درباره نابودی تانک‌های اسرائیلی
نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات داخلی صهیونیست‌ها و تهدید آنان برای حمله تمام عیار به جنوب لبنان عنوان کرد: «برای نخستین بار است که اسرائیل خودش را در برابر تحقق اهدافش ناتوان می‌بیند و در همه سطوح با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند. این رژیم همچنین شاهد تشدید مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی و از بین رفتن اعتماد اسرائیلی‌ها و عدم‌تمایل آنها برای ماندن در فلسطین اشغالی است. خطاب به دشمن صهیونیستی می‌گوییم؛ اگر تانک‌های شما به لبنان و جنوب آن بیایند دچار کمبود تانک نخواهید شد، زیرا اصلاً تانکی برایتان باقی نمی‌ماند.»

تداوم نبرد تا پایان جنگ غزه و ضرورت اتحاد مقاومت
سیدحسن نصرالله همچنین با اشاره به ضرورت اتحاد مردم و گروه‌های فلسطینی ابراز داشت: «از مردم فلسطین هم می‌خواهیم در این نبرد بزرگ که سرنوشت فلسطین، منطقه و کل امت اسلامی را رقم می‌زند با یکدیگر متحد شوند.» وی درباره تداوم نبرد مقاومت با صهیونیست‌ها تا زمان اتمام جنگ غزه نیز اضافه کرد: «بحران و چالش‌های امروز صهیونیست‌ها نتیجه استواری مقاومت است. زمانی که تجاوزات اشغالگران علیه غزه ادامه داشته باشد، جبهه ما در جنوب لبنان هرگز متوقف نخواهد شد. آمریکا با تداوم حمایت از اسرائیل و تجهیز این رژیم با سلاح‌های مختلف، مسئول کامل جنایت‌هایی است که دشمن صهیونیستی مرتکب می‌شود.»

ستایش مقاومت اهالی روستاهای جنوب لبنان
دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مقاومت اهالی روستاهای جنوب لبنان و وضعیت جبهه در این منطقه نیز عنوان کرد: «این روستاها نماد استواری و مقاومت هستند و آنها را زیباتر از آنچه بودند، دوباره خواهیم ساخت، همچنین باید یک‌بار دیگر به حامیان مقاومت درود بفرستیم و به آنها بگوییم؛ حضور شما نشانه‌ای روشن از تعهد و آگاهی و صبر شماست...همه آنچه درخصوص توافق درباره وضعیت جبهه جنوب لبنان شایعه شده، نادرست است و آینده اوضاع در جنوب لبنان، باتوجه به نتایج نبردی که مقاومت و جبهه‌های حامی، در آن پیروز خواهند شد، تعیین می‌گردد.»

تجدید پیمان با شهدا، رهبران و اعضای محور مقاومت
سیدحسن نصرالله در بخش‌های انتهایی سخنان خود عنوان کرد: «ما هم‌صدا با برادران‌مان در جمهوری اسلامی ایران، یمن، لبنان، سوریه، عراق و سایر کشورها تأکید می‌کنیم که در جبهه نبرد همچنان باقی و استوار می‌مانیم و در اینجا در ضاحیه جنوبی بیروت بار دیگر با امام حسین(ع)، صاحب‌الزمان(عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای(دام ظله) تجدید پیمان می‌کنیم. ما همچنین با سیره و خط‌مشی امام خمینی(ره)، امام موسی صدر و فرماندهان شهید خود ازجمله سیدعباس(موسوی)، شیخ راغب(حرب)، حاج عماد(مغنیه)، حاج‌قاسم(سلیمانی) و ابومهدی المهندس و همه فرماندهان شهید در جبهه‌ها پیمان مجدد می‌بندیم. نصرالله در پایان سخنان خود نیز در بیانی احساس خطاب به سالار شهیدان عنوان کرد: «یا حسین، ما هرگز تو را رها نکردیم و تو می‌دانی و همه دنیا هم این را می‌داند و شهدا و مجروحان و خانه‌های ویران‌شده ما، گواه این امر است».


تعداد بازدید :  49