شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
... ادامه بارش برف و باران

بررسی داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد امروز با عبور تدریجی سامانه بارشی از نواحی غربی کشور، در بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، بارش برف و باران را خواهیم داشت. برای امروز همچنین بروز پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. روز جمعه نیز عمده فعالیت سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود. در این روز خلیج فارس به سبب وزش باد شدید، مواج و طوفانی است.
هوای استان تهران امروز نیمه ابری، در شهرهای شرقی ابری، همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای این روز ۱۱ و کمترین آن ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای تهران در روز جمعه کمی ابری و گاهی با ورزش باد همراه است. هوای این استان در گرم‌ترین زمان به ۱۲ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۴ درجه سانتیگراد   می‌رسد.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران و براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، روز گذشته هوای پایتخت در شرایط نسبتاً سالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز چهارشنبه با ۸ عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۹۲ قرار گرفته است. همچنین میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۹ به ۵۶ کاهش داشته است. ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۱۳۲، پارک سلامت (منطقه ۱۷) با ۱۳۱ و فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۱۳۰، آلوده‌ترین مناطق شهرستان تهران در ۴۸ ساعت گذشته بودند. ایستگاه‌های پاسداران (منطقه ۳) با ۵۴، شهرداری منطقه ۴ با ۵۵ و پیروزی (منطقه ۸) با ۵۹، دارای کمترین مقدار آلاینده‌های جوی در شهر تهران در این مدت بودند. بر همین اساس به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان حاضر در مناطق آلوده توصیه می‌شود در ساعات مزبور از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان مرکز استان همدان با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و بوشهر، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  225