شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
‌نگاهی به فتوای هولناک داعش برای تجاوز جنسی به دختران؛
وقتی تجاوز به دختران نابالغ مجوز گرفت!

طرح نو| روزهای ابتدای دی‌ماه امسال، خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها  قرار گرفت که هر چند از گروهی که چندی است در منطقه خاورمیانه نامش با خشونت عجین است، بعید نبود اما در نوع خود، پرده دیگری از خشونت مفرط «داعش» و نگاه بنیادگرایانه افراطی آنها به موضوع زنان را نمایان کرد. از همان ابتدا که گروهی موسوم به داعش در منطقه خاورمیانه پا به عرصه گذاشت، هر دم از باغش بری می‌رسد و اخباری از رفتارها و نوع نگاه آنها به موضوعات درون جامعه منتشر می‌شود که کمتر کسی است، انگشت حیرت به دندان نگزد. داعش که با شعار «النصر به الرعب» پا به عرصه ظهور گذاشته، معتقد است پیروزی با توسعه خشونت به دست می‌آید. این گروه اعتقاد دارد باید نمادهای خشونت را چنان در معرض دید عام قرار داد و بذر رفتار افراطی و خشونت‌آمیز را چنان در دل جامعه پاشید که قبل از رسیدن به منطقه‌ای خاص، مردمان آنجا تسلیم باشند و در برابر تصمیم‌های «حکام داعشی» فرمانبرداری محض پیشه کنند.
از ابتکارهای رهبران و مفتیان مذهبی داعش یکی این بوده که به موازات جنگ فیزیکی که  از آن به‌ عنوان جهاد یاد می‌کنند، زنان را هم وارد معرکه کردند و برای «تقویت روحیه» جنگجویان داعشی که به‌زعم آنها مجاهدان «فی‌سبیل ا...» هستند، «جهاد نکاح» راه انداختند که در آن حتی زنان شوهردار هم مجاز هستند با مجاهدان(!) ازدواج کوتاه (نه صیغه)کنند. مطابق گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی و تصاویری که در فضای مجازی وجود دارد، اسنادی در دست است که نشان می‌دهد «مردان داعشی»  با مجوزی که مفتیان مذهبی به آنها داده‌اند، با زنان به صورت دسته‌جمعی (البته در زمان پشت سر هم) ارتباط جنسی داشته‌اند! جالب این است در این نوع ارتباط هر مرد داعشی با زن مورد نظر( که تعداد بسیار زیادی بعدِ خلاصی از دست داعش، حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها شده‌اند)  ازدواج و بعد از اتمام ارتباط او را طلاق داده و بلافاصله بعد از او، مرد دیگری آن زن را به نکاح خود درآورده است. در این نوع ازدواج، به دلیل کمی تعداد جمعیت زنان نسبت به تعداد جنگجویان داعشی، هر زن مجبور است با تعداد زیادی از نیروهای داعشی‌ ارتباط داشته باشد.
به ‌تازگی نیز رهبران مذهبی داعش، جزوه‌ای را با نام «الدلیل» منتشر کرده و در دست جنگ‌طلبان داعشی قرار داده‌اند که به آنها اجازه داده شده بتوانند در شرایط مشخصی به دختران نابالغ تجاوز کنند. طبق اخبار منتشر شده، براساس محتویات «الدلیل»، ارتباط جنسی با دختران نابالغ که از منظر شرع مردود است، از این پس مجاز شناخته شده است. روزنامه تایمز انگلیس نیز درباره دور جدید تجاوز به زنان از سوی عناصر داعش گزارش داده است: عناصر داعش به 2 دختر 12 ساله و مادرشان تجاوز کردند. عناصر داعش پس از جداکردن اعضای خانواده‌ها از یکدیگر، آنها را براساس سن و میزان تحصیلات و این‌که آیا ازدواج کرده‌اند یا خیر به گروه‌های مختلفی تقسیم و به آنها تجاوز می‌کنند. تروریست‌های داعش، بازار برده‌فروشی راه انداخته‌اند و در این بازار، دختربچه‌ها را حدود 25 دلار می‌فروشند و برخی را نیز به‌ عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود می‌دهند. گزارش تایمز می‌افزاید: هر فرد می‌تواند در این بازار که داعش آن را اداره می‌کند؛ به خریدوفروش بپردازد. داعش با انتشار جزوه‌ای، قوانینی را به عناصر خود برای برخورد با زنان برده و خریداری شده و شیوه مجازات آنها توصیه کرده است. نام این جزوه «الدلیل» است. سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارشی اعلام کرد که زنان و دختران جوان در معرض تجاوزات مکرر جنسی از سوی اعضای داعش بوده‌اند و شهادت‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دختران برای فرار از تجاوزات جنسی، دست به خودکشی زده‌اند. گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از دختران قربانی‌ بردگی جنسی، کودکان بین ۱۴ تا ۱۵ ساله  و حتی کمتر
 بوده‌اند.


تعداد بازدید :  245