شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 شرکت‌های سنگ‌آهنی تخفیف می‌گیرند| محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس درخصوص نرخ بهره مالکانه معادن اظهار داشت: ‌سال گذشته نرخ این بهره 30‌درصد بود و مجلس در بررسی لایحه بودجه آن را به 25‌درصد کاهش داد. وی با اشاره به این تبصره افزود: در کنار این تبصره، مقرر شده معادل 10‌درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری که شرکت‌ها در حوزه توسعه معادن انجام می‌دهند از پرداخت حق انتفاع معادل آن معاف شوند یا از تخفیف برخوردار شوند.

 معاملات سالانه فرابورس 300‌هزار‌ میلیارد ریالی شد| بهنام محسنی، رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران گفت: ارزش معاملات فرابورس از ابتدای امسال تا پایان پنجمین روز اسفند از مرز 300‌هزار ‌میلیارد ریال عبور کرد. به گفته او در این مدت 46‌میلیارد و 579‌میلیون ورقه بهادار به ارزش 300‌هزار و 740‌میلیارد ریال در فرابورس ایران معامله شده و در مجموع، حجم معاملات نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل 34‌درصد و ارزش معاملات 14‌درصد افزایش یافته است.

 خانه‌تکانی در سازمان بورس کلید خورد| رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، طی حکمی حسن امیری را به سمت معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران این سازمان منصوب کرد. حسن امیری پیش از این معاون مالی و اقتصادی سایپا بوده و قرار است محمدرضا عربی همچنان در هیأت‌مدیره سازمان بورس حضور داشته باشد و به فعالیت خود در این سازمان ادامه دهد.

 حقیقی‌ها بهمن‌ماه فروشنده بودند| بورس اوراق بهادار تهران در  بهمن‌ماه همانند مابقی ماه‌های ‌سال کارنامه ضعیفی از خود برجای گذاشت و به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی و نبود چشم‌انداز روشن با افت تمامی متغیرهای خود روبه‌رو شد. عملکرد بازار سرمایه در دومین‌ماه زمستان نشان می‌دهد که طی 20روز کاری بهمن‌ماه ارزش معاملات در مقایسه با دی‌ماه با افت 25‌درصد مواجه شد و از 30‌هزار و 684‌میلیارد ریال به 22‌هزار و 895‌میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده 8‌درصد کاهش یافت و به 11‌هزار و 836‌میلیون سهم رسید.


تعداد بازدید :  205