شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
پیروزی برابر لخویا، درخشان را ماندنی کرد
بغض پرسپولیس ترکید

گروه ورزش| کار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با یک برد و یک باخت آغاز شد که مهمترین نکته برتری سرخپوشان مقابل تیم پرستاره قطری بود تا درخشان بتواند جای خود را روی نیمکت پرسپولیس محکم کند.
پرسپولیس آسیایی بود
پرسپولیس که در هفته‌های اخیر غرق در بحران و حاشیه بود،‌ در حالی بعد از چند سال گام به لیگ قهرمانان آسیا گذاشت که حمید درخشان روی لبه تیغ قرار داشت. حضور چهره‌هایی مثل علی کریمی،‌ مهدی مهدوی‌کیا،‌ احمدرضا عابدزاده،‌ محمد پنجعلی و دیگر پیشکسوتان پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه آزادی و حمایت 15350 نفری(طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) از سرخپوشان باعث شد تا بازیکنان اکثرا بی‌تجربه درخشان انگیزه مضاعفی برای این دیدار کسب کنند. با اینکه پرسپولیس،‌ با توجه به نتایج اخیر روی کاغذ از پس تیم پرستاره لخویای قطر برنمی‌آمد اما در زمین اتفاقات دیگری رقم خورد. سرخپوشان با یک بازی هجومی تیم قطری را وادار به دفاع کردند و در نیمه دوم طلسم دروازه لخویا با ضربه سر بنگر شکست. دستور حمله حتی بعد از گل اول پرسپولیس نیز ادامه داشت و گل دوم نیز خیلی زود روی پاس فوق‌العاده طارمی و ضربه هادی نوروزی به‌دست آمد. گل سوم نیز که به مات کردن میشل لادروپ روی نیمکت تیم قطری انجامید روی ضربه پنالتی محمد نوری کاپیتان پرسپولیس حاصل شد تا حمید درخشان در اولین گام آسیایی، نتیجه‌ای فوق‌العاده به‌دست آورد.
جنجال و درگیری
عادت کرده بودیم در دقایق پایانی بازی‌های بین‌المللی که نمایندگان ایران مقابل عرب‌ها برگزار می‌کنند، تیم‌های حریف به وقت‌کشی بپردازند اما بازی دیروز آنقدر یکطرفه بود که قطری‌ها راهی به جز درگیری‌های درون میدان نداشتند. این درگیری‌ها در دقایقی از بازی به اوج خود رسید،‌ اگرچه داور سریلانکایی واکنش خاصی به آن نشان نمی‌داد!
درخشان، بلیت قطبی و برانکو را
کنسل کرد!
در حالی که از این بازی به عنوان شام آخر حمید درخشان اسم برده می‌شد اما نتیجه یک‌طرفه پرسپولیس جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای مدیریت این باشگاه باقی نگذاشت تا از او حمایت کنند و دیگر حرفی از قطبی و برانکو نزنند. نژادفلاح که روی سکوها کنار پیشکسوتان این تیم نشسته بود، حالا دیگر نمی‌تواند از گزینه‌های دیگری برای نیمکت پرسپولیس نام ببرد.
تجربه آسیایی نفت تلخ شد
نفت تهران که با برتری در پلی‌آف مقابل الجیش قطر برای نخستین‌بار به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت،‌ دیروز در اولین گام خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها در هوای سرد و برفی ازبکستان مقابل پاختاکور شکست خورد. شاگردان منصوریان که بازی را خوب شروع نکردند و تحت تاثیر میزبانی حریف بودند،‌ نیمه نخست را به‌سلامت پشت سر گذاشتند اما در همان ابتدای نیمه دوم گل اول را دریافت کردند. نفتی‌ها با وجود جبران گل توسط علی‌قربانی و موقعیت‌هایی که برای برتری مقابل حریف ازبک داشتند،‌ گل دوم را در دقایق پایانی روی اشتباه دروازه خود دریافت کردند تا تجربه آسیایی خیلی زود برای آنها تلخ شود.


تعداد بازدید :  103