شماره ۵۱۰ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند
صفحه را ببند
شب آخر دور رفت یک‌هشتم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا
بزرگان زیر دست و پای جوانان بالغ

شهروند| آنری، پتی، ونگر و آدبایور می‌توانند شهادت دهند چرا موناکو، کارخانه بازیکن‌سازی میزبان امشب خود است! همه این چهره‌ها قبل از حضور در آرسنال، لباس موناکو را می‌پوشیدند اما در میدان امشب تلاش برای بردن، جای نوستالژی و رعایت احترامی را که همیشه موناکو در حق آرسنال روا داشته می‌گیرد! ونگر به مصاف تیمی می‌رود که بین سال‌های 1987 تا 1993 سرمربی‌اش بود و قبل از شروع سلطه مارسی برنار تاپی، همراه موناکو قهرمان لیگ فرانسه شد.
نکات آماری
 آرسنال درحالی برای پانزدهمین‌بار متوالی از مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان صعود کرده که در هریک از 4 حضور قبلی در یک‌هشتم ‌نهایی حذف شده است. آخرین موفقیت آنها دراین مرحله، برتری مجموع 6 بر 2 مقابل پورتو درفصل 2010-2009 بود./  موناکو از فصل 2004-2003 لیگ‌قهرمانان تا به حال، رنگ یک چهارم‌نهایی رقابت‌ها را به چشم ندیده است.
جدال رویا‌پردازها
فرناندو تورس، مهاجم اتلتیکو ادعا کرده تیم امسالش توان جبران شکست تحقیرآمیز فینال فصل گذشته لیگ‌قهرمانان را دارد و می‌تواند در برلین جام قهرمانی لیگ‌قهرمانان را بالای سر ببرد. تحقق این رویای آتلتیکو، منوط به از پیش رو برداشتن مانع بلندی به نام لورکوزن است. نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ‌قهرمانان در 9 بازی اخیر در این رقابت‌ها، 5 پیروزی و یک شکست داشته واگر به روند خوب فعلی ادامه بدهد، هیچ بعید نیست در پایان 2 بازی رفت و برگشت برای هفتمین‌بار در تاریخ به یک‌چهارم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان راه یابد.
از نگاه آمار
 آتلتیکو درحالی به خانه لورکوزن می‌رود که در جدال با صاحبخانه‌های اروپایی، 5 برد، 3 تساوی و 7 باخت به دست آورده است. آنها از زمان شکست در دور اول فصل 1980-1979 جام یوفا، همه بازی رفت و برگشتی اخیر در جام‌های اروپایی را از رقبای آلمانی برده‌اند./  لورکوزن از زمان نایب‌قهرمانی درفصل 2002-2001 لیگ‌قهرمانان، 3 بار در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است.
غایبان امشب
ژداویچ و کروس، غایبان لورکوزن را تشکیل می‌دهند و در سوی مقابل پدیده‌ای به نام کوکه کماکان غایب تیم محسوب می‌شود. علاوه بر او، لارس بندردرست مانند برادردورتموندی‌اش فرصت حضور در دور رفت یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان را از دست داده است.توپراک هم به دلیل محرومیت این بازی را از دست می‌دهد.در دیگر بازی هم تولالان محروم و باکایوکو، کاروالیو، موتینیو و راگی مصدوم، غایبان موناکو و آرتتا، دبوشی، دیابی، چمبرلین و رمزی، لشکر مصدومان آرسنال را تشکیل می‌دهند. داوری بازی آرسنال و موناکو به عهده «آیتکیتن» آلمانی و قاضی میدان لورکوزن و آتلتیکو، کرالوویچ از جمهوری چک است.


تعداد بازدید :  56